onsdag 23 februari 2011

Resident Evil - Afterlife - Damnation - Doom 3, Pure fucking love!

Jääääää!



Jag har sett alla Resident Evilfilmerna. Den första var bra! Jag gillade den som fan, och Milla var naken, bara en sån sak! Hur som helst så var tvåan mycket sämre och trean ska vi inte tala om, den var direkt dålig.

Jag menar, hur svårt ska det vara? Du har zombies, du har en tuff brud med mekad DNA, och du har en ond organisation som vill ta över världen. Det låter ju som upplagt för en hit.

Det var sövande trist.

Den tecknade filmen som kom var strålande. Ok, den utspelade sig på en flyplatts och det hände egentligen ingenting, men den var bra! Lite som Final Fantasy VII Advent children – en av de snyggaste filmerna jag sett! Tillsammans med Final Fantasy – och Resident Evil. Och det levande slottet. Och… ja. Det finns många snygga animerade filmer. Jag älskar ju tecknat, så det lär inte komma som någon överraskning för någon.

Den senaste i serien Resident Evil landade i postlådan, så jag kikade med spänd förväntning på den. Jag hade hört bra saker om den, att de skulle gå närmare spelet än tidigare. Det måste bara bli bra. En film som gick FRÅN spelet, Doom, var en av de värsta filmer jag sett – med tanke på hur bra spelet Doom 3 är. Jojje vet vad jag pratar om. Alla som har spelat det vet vad jag pratar om. Spelet Doom 3 är ta mig fan nästan i klass med Silent hill, det första spelet, i skräckkänsla.



Ondska, den påhittade versionen. Inte sd-varianten.



Så. Afterlife. Gissa vilka som är med? Chris och Claire! Jipiiiii! Mer ångest, mer overkligt, och, skurken heter Adam Wesker.

Det går inte att låta bli att älska det, om man gillar Resident-spelen, och jag, ja ni vet, jag älskar dem. Jag har, tillsammans med Auberontrummisen Ibbe har gått igenom hela serien till game cube de senaste månaderna. Manligt! Och jävligt kul!

Jag såg även att det är på väg en till tecknad rulle. Damnation. Nu för tiden är det inte helt lätt att se om det är tecknat eller om det är riktigt. Fy fan vad tufft!




Brudparet. Snygg kvinna, genialisk karl. Eller om det var snygg karl och genialisk kvinna. Jag kommer inte ihåg...



Så, dagens tipps: Resident Evil – Afterlife.

Paul W.S. Anderson har kommit igång igen. Härligt! Först Event Horizon, den bästa filmen någonsin (med den bästa skådisen någonsin), sen Pandorum, en Event Horizonaktig skräckis – och så då en bra Resident Evilrulle igen. Man bara måste älska det.


Inga kommentarer: