fredag 25 februari 2011

the captured bird - Jovanka Vuckovic

The captured bird



Jovanka Vuckovic är, i min värld, känd som skribent på skräckfilmstidningar (Fangoria, har jag för mig, jag kan vara dement!) - och för att hon ser ut som en kvinna ska se ut. Helt galen! Hårfärgen är rätt läcker även!



En riktig kvinna! Goddamn! Jag var nästan lite sugen på att lägga upp hennes fantastiska Cthulhu-gadningar - men det ids jag inte - gå in på hennes myspace så får ni se



Hennes debutfilm, jag tror det är hennes debutfilm i alla fall, The captured bird, har omtalats som en lovecraftiansk och vacker skräckberättelse om en lite flicka som målar fåglar - och så går något snett...

Det vore inte en skräckfilm om inte något gick snett.

Alltså, redan här är jag såld. Inte på Jovanka, utan på filmen. Exekutiv producent är ingen mindre än del Toro. Det borgar för någon for av klass i alla fall.

Vi får se. Senare i år...

källa - alltid - unfilmable

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha samma smak på kvinnor som min sambo. Han klagar jämt på att jag ser för mainstream ut :)

Anonym sa...

Jag hävdar ju dock att tatueringar är en ekonomisk fråga, inget annat. Jo, och sen är det så gott som omöjligt att tatuera sig i den här stan. Alla är uppbokade forever.

Fredrik sa...

Umeå och tatueringar är nåt jag skulle kunna prata oavbrutet om. 8)

Mainstream? hm Ja. Alltså, jag går först och främst på människan. 8) Jag är hemskt korrekt. hehe

Men freaks är tuffare än möss. Man kan vara ett freak i skallen. Det räcker gott för mig. :D

Anonym sa...

Jamen prata på då....om tatueringar i den här stan, för det är ett ämne som intresserar mig :)

Fredrik sa...

Jag kan inte. Fel folk läser den här bloggen. Och det är inte nå fina saker jag har att säga...

Anonym sa...

Jag har tatuerat min fot på Red Dragon, philip. Dom verka rätt schysst där.

Men jag vill göra en sleeve och det är ju helt klart för dyrt och så

Anonym sa...

Ja, jag förstår

Anonym sa...

Ja, jag verkar halka in på sekretess belagda samtalsämnen hela tiden. Jag känner mig också rätt begränsad av det här chatforumet :)

Fredrik sa...

Det finns ett par okända. Eller det fanns ett par... Då jag bodde där. Jag vet inte om de håller på ännu. Jag kan kolla runt. Killen här under, hip hoparen, hoova, har koll. 8)

Av honom får man alltid bra och... bra svar. 8)

Anonym sa...

Jomen jag har nog iofs hört ganska mycket om de flesta tatuerarna i den här stan.

Fredrik sa...

Jag har ont i magen. hm

Spana in näste post... :D

Anonym sa...

Jag har också ont i magen, och så har jag blivit tjock. Just idag. Weird.

Fredrik sa...

Hormoner. Du är en kvinna. 8)

Jag har en skrikande dotter här, måste undersöka...

Anonym sa...

Ja, bäst att kolla upp dottern. Jag lyssnar på Nationalteatern. Egentligen borde jag öppna vinarn och lägga mig i badet om medicinera mig själv, men jag kan inte för min sambo är ute och far med bilen o det betyder att han kan ringa när som helst för att han blivit ståendes i skogen o vill ha skjuts hem...jag äter chips och är tjock istället.

Fredrik sa...

Det är inte helt fel och var tjock. Mer att krama! Som jag brukar säga till tjockisar. hehehe

Jag ska tröst dottern. Hon verkar rädd. Vi kollade på lite Cthulhufilmer på nätet... Good thinkin on my part...

Fredrik sa...

Nationalteatern är för övrigt alltid rätt!

Barn av vår tid är min favorit.

Tjejen gillar ...Gonzales, something something 8)