måndag 28 februari 2011

En cover - Yngwie Malmsteen - Child in time

Det är han som sjunger



Jag älskar den här låten.

Jag tycker till och med att den här coverversionen rocka fläsk!



Några av mina trevligare läsare bad min skriva ihop en text om Yngwie. Men killar, det har jag ju redan gjort. Ni får leta efter Perpetual Flame, och sen kolla på inlägget just innan. Eller om det var efter... Men det var innan jag visste hur man lade in bilder på bloggen.

Det är helt fel bild även till låten har ovan - och den, låten, tar slut mitt i solot...

Jag bjuder på en extraversion! Kalla mig tomten.



Live här. Hela låten. Fan i helvete vad bra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men så ung han var :)

Stones sa...

Ung och rund :) Men grym version faktiskt!

Simsalablunder sa...

Va fan, det är ju en slaktning av en gammal goding. Och det där låtsasorgelljydet i början, inga polisonger i världen kan få den till annat än fjolls.

Fredrik sa...

Men vad fan...

Radion: Ung? UNG? Han är lastgammal.

Stenen: rund? ja. kanske. 8)

Simsala: och NU dyker du upp efter att jag har haft rasistbesök i en hel vecka? Och klagar på Yngwie? Nej va fan. 8)

Originalet är bäst. Det kanjag inte säga emot. Du får i alla fall erkänna att Yngwie valde en bra låt att spela in. Japp! :D

Simsalablunder sa...

"NU dyker du upp efter att jag har haft rasistbesök i en hel vecka? Och klagar på Yngwie? Nej va fan. 8"

Tajmingen var dålig, det håller jag med om, i klass med den där låtsasorgeln:-) Låten i sig kan man inte klaga på, sådant vore lika osmakligt som att ha polisonger gjorda av isterband, sexigt men nej tack.

Fredrik sa...

På studioversionen är det Jens Johansson som spelar. Han är ett geni. Hans pappa var duktig även han.

Live tror jag det är... jag kommer inte ihåg namnet. Men jag antar tt det är Yngwie som bestämt hur det ska låta så att ingen stjäl uppmärksamheten. Det är sekundärt. Yngwoe är sexig. Även med isterband i fejjan. :D

Anonym sa...

Jag menar att han var ung på bilden. Den verkar inte vara tagen i år om man säger så.

Fredrik sa...

Ja då var det ju en helt annat sak. Jag har inte den blekaste när bilden togs. Men har såg gammal ut redan som ung, så det måste vara peruken so mgör det. 8)