lördag 26 februari 2011

En låt - två versioner - The ripper

Judas Priest är ett band som väcker starka känslor hos många heavy metalfans. Hos mig väcker de inte de starkaste känslorna. Jag är mer för den tyska heavy metalvarianten. Men de gjorde låtar som kunde få vem som helst att dräggla. Ibland.

Det här en en av låtarna. The ripper.

Jag tycker att Iced Earth gör den bra. Det är dock lite väl nära originalet... Å andra sidan, det är en hyllning - no more, no less.

Prästerna:



De frysna:

5 kommentarer:

Anonym sa...

Judast Priest är bra!

Fredrik sa...

De duger. 8)

Tomasz Swiesciak sa...

Iced Earth ja. Det vill jag minnas från tonåren. Var det inte en såpa mellan två sångare där ett tag med Tim "Ripper" Owens" och Matt Barlow?

Vill minnas att jag gillade den avslutande triologin på "The Glorious Burden".

Fredrik sa...

Du är helt ute och cyklar kompis. Håll i dig. Jag ska ge dig en länk. Till min förklaring av varför Iced Earth gjorde det sämsta valet i världshistoriien då de tog tillbaka Matt. :D hehehe

Det var inte en såpa, det var en fars. Och det hade endast med Matt och Jon att göra. 8)

Fredrik sa...

http://fredrik-d.blogspot.com/2008/04/bra-band-och-dliga-val.html

Där kan du läsa om pårökta tankar runt hur störda Iced Earth har varit.

rasistskiten har Jon dock tagit tillbaka. Jag är rånöjd.