söndag 27 februari 2011

Söndag. En reflektion av veckan: rasister är inavlade idioter

Do it, fuckers



Det har varit en galen vecka. Igen. Men den här gången har jag varit skyldig till det mesta vansinnet själv – bortsett från sjukdomen, den kunde jag inte hjälpa – jag har fört en förolämpningssymfoni mot rasisterna. Det roliga är då de, rasisterna, anser att jag ska sluta förolämpa dem – att jag behandlar dem orättvist. De blir på fullt allvar indignerade om jag kallar de för spyor och överlevande, inavlade aborter. Snacka om att sakna självinsikt. För deras åsikter sprider bara glädje… Deras agenda går ut på att älska och förstå: absolut ingenting. Det är en komplimang att kalla dem inavlade.

Jag gillar även argument som jag stöter på lite här och där – jag känner invandrare, de är de mest rasistiska människor jag mött. Jahaa. Så, man tar fram ett argument som är lika hjärndött som argumentet att jantelagen skulle vara något typiskt svenskt, och kör på den. Min pappa är starkare än din... Avundsjuka är vi svenskar ensamma om. Tydligen. Det finns ingen annan stans. För en människa som kan sin historia, som varit med på i alla fall ett par historielektioner och kanske läst ett par böcker – valfritt vilka – den människan känner till att människor är människor är människor. Så enkelt är det.

Det finns Stockholmare som tror att norrlänningar aldrig snackar. Att vi bara är tysta och onda. Vakna. Människor är som människor alltid varit – vi formas av familj, omgivning och miljö – vilket kan vara jobbigt att erkänna, då måste man ju ge Marx kredd för att han faktiskt skapade vetenskapen runt det. Vi vet alla att namnet Karl Marx för ansiktet att smälta på borgare, och skinnet, förlåt, fjällen att krypa på rasister. Oh, the ironi. Oh the stupidity.

Det om det. Rasisterna är givetvis inte värdiga människor och rimligtvis borde de tvingas bada i sin egen avföring som straff för det lidande de skapar med sina obegåvade åsikter. Humorn i det hela är dock att de känner sig ”orättvist behandlade”. Sluta springa kapitalets ärenden, nazistwannabes.

Senaste Deicide, to hell with god, spelas oavbrutet på stereon. Bara så ni vet. Jag ska försöka hinna skriva något om den till Werock innan deadlinen går ut. Det kan gå, för min hörsel har kommit tillbaka efter sjukdomen. Tack och lov, man inser inte hur skönt det är att vara frisk om man inte just varit sjuk.



Episkt. Oz!



Igår inleddes tittande av Generation kill. HBO ftw! Nu då jag har sett nästan hela OZ, The wire, Sopranos och så vidare, inser jag att: det är samma skådisar i alla deras serier. Jag älskar det! Men det är lite flummigt att se Beacher utanför fängelset.

Beacher får mig återigen att tänka på rasister, och då speciellt scenen där han bajsar i nazistledarens mun. Poetisk jävla rättvisa!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte jobbigt att slåss mot väderkvarnar hela tiden? Varför inte bara sätta på en p-våffla och dra en tarzan så kanske du blir på lite bättre humör. Mvh Berne Gustafsson

Fredrik sa...

En väderkvarn fyller en funktion. En rasist fyller ingen som helst funktion. Tycker du att de är bra? det säger ganska mycket - nej, det säger allt om dig. Jag gillar resonemanget: bara för att fienden, för rasister är en fiende till det sunda förnuftet, är svårbesegrad med tanke på deras svaga intellekt, betyder inte det att man skall lägga sig ner och dö.

En runk kan man dra ändå.

Om fler människor sket i förtryck riskerar vi att hamna i en värld som beskrivs väldigt bra och obehagligt i 1984.

Anonym sa...

Att ha ett engagemang borde inte va tråkigt. Att lägga sig ner och sova det kan va skönt, men förbannat tråkigt.

Fredrik sa...

Sova kan vara hur trevligt som helst. Mastrubation också. Både som tidsfördiv och ... ja. :D

Men nu har vi ju en liten skara (tre pers, och så deras överstepräst) som är jätteeeeeee sårade över att deras rasism ses som något dåligt.

Berne behöver inte vara en av dem. Men han spelar dem rakt i handen. På tal om att runka alltså. 8)

Tänk om rasisterna ägnade tiden åt att dra av en satts i stället för att tänka - de klarar bevisligen inte av det. Tänka. Sattsandet kanske de är skitbra på. :D

Anonym sa...

Men orka runka

Fredrik sa...

Det är ibland det enda man orkar.

Anonym sa...

Ibland häpnar man ju. Jävligt mycket. Jag hade en "vän" på facebook som skrev att hon upprördes pga något stackars invandrarbarn som fått vård på nåt svensk sjukhus o gått före kön på någon svensk. Nåt sånt.
Så jag skrev tillbaks till henne att det var väl bra, att sjukvården ska väl prioritera den som är sjukast. MEN då skrev hon att vi måste prioritera "våra egna först".

Fan, vilket läskigt perspektiv. Är vi inte alla människor. Skulle sjukvården neka någon akutvård bara för att dom inte är svensk? Som jag har förstått det så gör de det iofs. Men jag fatta inte folk som man tror är ens kompisar tycker att det är rätt att neka barn akutsjukvård??!!

Fredrik sa...

Jo. I deras ögon är vi inte människor först och främs, vi definieras efter var vi är födda. Jag tycker det är kul, för jag har problem med stockholmares mentalitet. 8) Skillnaden mellan göteborg och stockholm är milsvid. Då borde vi kanske ha en gräns däremellan även... Jag vet liksom inte var gränsen går. Det vet inte de dumma heller. De håller för öronen och skriker: landets gränser.

Jag håller för deras mun och säger: tyst, du får mig att må illa. 8) men det räcker inte.

Det är bra att vi säger ifrån. Även om det är lite som don quijote då man slåss mot orättvisor, så måste det göras. Risken annars är stor att vi hamnar i en totalitär värld där INGA rättigheter finns.

Kudos!

Anonym sa...

Jag vet inte så mycket om stockholmare. När jag sätter min fot i stockholm stöter jag bara på alla dessa förrymda norrlänningar som hägrar där... :)