söndag 13 februari 2011

Åsa Nisse, Four lions... Same same?

Bild stulen från bloggen Toppraffel, I love it!



Åsa Nisse, ni vet han från småland, har ju fått en ny film med hela sveriges filmelit - jag tror att ordet elit får förpassas till Jan Björklunds idiotiskt obegåvade garderob, från och med nu, och för all framtid - och hej vad den har sågats.

Jag har inte ens sett filmen, men jag har läst otroligt mycket skit om den. Givetvis genom min nya filmbloggfavorit TOPPRAFFEL. Han skrev också om filmen Four Lions, som hyllats unisont - nästan - av diverse skribenter och bloggare. Åsa Nisse fick lite högre betyg. Jag lyssnar!

En sak jag reagerade på var att filmerna tydligen är likadana. Jag har inte sett en av dem, men jag börjar undra, är det ok att skratta åt klumpiga jihadister, men inte småläningar?

En sak är säker, det här måste rendera i en tävling. Vilken film är bäst? Det känns numera som ett samhällsansvar att reda ut skiten. Är vi sepe eller är vi helt jävla sepestörda?

Och: kommer Åsa Nisse från småland?

Tillägg: På Aftonbladet kultur hittar jag en hyllning till filmen. Åsa-Nisse, det nya svart.

4 kommentarer:

Lambresso sa...

Underbar bild! Jag har lite svårt att förstå varför Roy Andersson & co blir så förbannade på Åse Nisse. Det finns värre saker i livet.

Fredrik sa...

Ja. Jag är ju en sucker för fulkultur... Så jag fattar ingenting. 8)

Bilden är kung! hehe Så länge man vet att det är på låtsas. :D Jag är blödig om det är på riktigt.

Anonym sa...

Jag tycker att bilden var läskig.

Fredrik sa...

Det är inte på riktigt. ;)