fredag 25 februari 2011

En låt, två versioner - No more mr nice guy

Mr nice guy!



Innan jag tar med mig min huvudvärk till sängen, för att förhoppningsvis vara piggare och argare (på de obegåvade rasisterna, som för övrigt försvann då jag försökte leda dem till en helt egen post där jag beskrev deras diagnos -idiot - för dem) imorgon bjuder jag på en bra låt.

Och en bättre version av den.

Jojje, jag hörde Megatdeths version först. För mig är det originalet. Jag lyssnade inte på Alice 70-tal förren slutet av 80-talet.

Men det är två fina låtar, helt klart!








9 kommentarer:

jöjj sa...

Jag är alltid den som är snällast.

:)

ja det finns många metafårer... och allt. skall ta upp det.

nästa helg ska jag spela bas på mökenmetalfest, helgen efter det är det söndag på debaser med devin townsend.

så jag tänkte kika förbi några dagar tidigare som sagt, men allt som skrivs här (är som vi alla vet) bara poesi och har ingenting med verkligheten att göra, så jag ringer kanske nån gång veckan efter nästa helg kanské?

jöjj sa...

jag blev för övrigt VÄLDIGT sur när jag spelade upp den där låten för (vår till tillvarande gitarrist i amsvartner) och han bah:

åh; den har jag hört förut, metallica har gjort en med den som var mkt

mer distpedal.

och allt sånt.

men utan ögonbindel får jag väl då lov att änDligen höra på Mustang(bilens)version. *håller i alla mina 14 ben*

jöjj sa...

Jag har heller aldrig gillat;

http://www.youtube.com/watch?v=8p5V9LVJThE

agsdasdg sa...

varför blir det inga trycklänkar på den här bloggen jag gör en på antingen jesus, eller adolfs (singlar inte slang, men får se helt dylika)

jöjj sa...

börjar nån prata om kiss nu så äter jag upp deras dörrpost.

:D

gsdsd sa...

hahaha mustaine videon var väldigt bra!! och framförandet också!

afds sa...

Jag ringer typ 2 dagar innan jag hälsar på!

jöjj sa...

Videon som påminner om videon som påminner om en bra låt... en bra människa... ett ta *börjar slåss häromkring* (ÅH där fick jag ned en öl)

http://www.youtube.com/watch?v=0BFBIUI8YwU

Fredrik sa...

Posten ÄGD av Joy! 8)

Finns det en bra låt så är det någon somhar gjort en cover på den. :D Så är det bara - lufte smakar gott - det finns covers på rock.

Ring.

Den 9:e kan jag dock inte svara alls i luren. Då är ja på sjukhus med Miranda. Hon ska fixa halsmandlarna. Och ja, jag är livrädd.