onsdag 9 februari 2011

Alliansen förnekar sig icket

Mitt i vansinnet kan man tröst sig med lefsa



Kommer ni ihåg Maud,en vidrig politiker i sina sämsta år, hon hade en lösning på problemet med sjukskrivning på grund av ångest. Ta bort möjligheten att bli sjukskriven på grund av ångest. Hutlöst! Huvudlöst! Alla inser att bara för att siffrorna blir vackrare, så har det inget med verkligheten att göra; de som var sjuka innan är fortfarande sjuka, det är bara det att nu har det sämre möjligheter till att leva ett drägligt liv. Borgerlighet i sin sjukaste tappning. Men ändå inte...

Metoden har nu tagits upp av socialdåreministern Ulf "massmördare" vad-fan-han-nu-heter. Nu gäller det unga förtidspensionerade. En grupp som ökat lavinartat sen alliansen - med löften om att vända trenden - fick makten. Jo, vi vet att det kommer att skylla detta på sossarna, och vi vet att det är en sjuk lögn som kommer automatiskt så fort en borgare öppnar sin smygfascistiska käft.

Om ni inte fattar vad jag svamlar om: nu ska man inte kunna bli förtidspensionerad om man är ung. Kul. Jag antar att de läkare som sjukskriver ungdommarna bara ljuger om deras tillstånd. Grattis alla!

Jag är inte förvånad. Jag är bara lite argare än vad jag var just innan jag läste skiten.

Här och här.

11 kommentarer:

Lambresso sa...

Ja, Maud suger verkligen. Sämst i regeringen? Det finns förstås många kandidater.

Fredrik sa...

haha Japp. Det är jämt skägg mellan de sugande regeringsdårarna.

Skit.

Wonder Warthog sa...

Tänk dig att plaska runt i samma badtunna som henne! Skulle hellre bada med en hungrig Nilkrokodil och 150 pirayor!

Fredrik sa...

Nej. Jag skulle gärna förlusta mig med Maud. FIlma det och sälja det dyrt. 8) Med rätt droger kan man utsätta sig för allt möjligt.

Jag skulle se det som en hämnd. moahahahaha eller nåt.

typ.

Anonym sa...

Förlusta sig med Maud? Är du full?

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Ja vi ser att den nye Bödeln håller på att profilera sig. Jag tror han längtat länge efter detta. Han blev ju sidsteppad av vår Landsfader i ett tidigare skede och drivs nog till viss del av hämnd. En lite skit men nog så farlig. Hamnade jag i samma tunna som Maudan så hjälper inga droger. Kroppen skulle automatiskt byta kön.

Fredrik sa...

Charlotte: nej. Jag tänkte som sagt på hämnd. Smitta ner henne... :D

Men jag behövde nog vara drogad då, ja. 8)

Tanken: hahahaha Klockrent! hahahaha hahahaha Jag skrattar ännu! hehehe

Anonym sa...

Vad tänkte du smitta henne med? hahaha, vänster politik eller något annat? haha

Fredrik sa...

könssjukdommarna. Alla nitton jag har sparat på mig. :D

Anonym sa...

Ok, då har du gjort den roliga biten, nu har du Maudan kvar. Du får locka henne med en politisk debatt innan du tar det till steg 2. Men har du något badtunna?

Fredrik sa...

Jag lockar med en gudomlig lekamen. Det räcker så. 8)