torsdag 10 februari 2011

Då mina polare säger Immortal, säger jag Technique. Ingen jävla dagisblackmetal här inte!

Idag, Immortal Technique. Som forsättning på annan musik än heavy metal från tyskland.



Ännu en artist som ord inte räcker för att beskriva. Starkt politisk influerad rappare. Underbar musik.

Immortal från norge, skulle nog skita ner sig om de träffade en människa med så mycket pondus som herr Technique. Norrmännen skulle springa till skogs. Eller upp på fjället. Gråtandes.

Det är skillnad på vad tonåringar tänder på, och vad världen spyr ut. Tonårsångesten tar slut. Inte vansinnet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar videon. Jag har en fetisch för New York tunnelbanan :)

Anonym sa...

Jag hatar den där nya Eminem låten "love the way you lie" tror jag den heter. Mina barn har spelat sönder den.

Eminen har shapat up sig senaste tiden, men så bra som han var på The Slim Shady LP vet jag inte om han kommer att uppnå igen. Föresten vad har hänt med Dr Dre? Vad gör han? Är inte han och Eminem polare längre?

Fredrik sa...

Dr Dre kommer med en ny skiva... Eller kom med en ny skiva nyss. Jag har ingen koll. Men jag har fan läst att det ska vara nåt på g.

Han var då med på senaste ... förra eminem. Relapse. Jag har den faktiskt. Helt ok platta. Jämnare än the eminem-show... Eller vad den nu hette.

Immortal Technique är skitbra. Jag ska bara leta reda på hans vidrigaste låt... OCh så låten som får mig att ta till stora bölen om jag lyssnar på texten. Jag är en sucker för småsorgliga berättelser. 8) Tror det var därför jag gillade den där filmen med hon svenskan... där hon bara hade en arm. Lena Ohlin? Skit samma. :D

Tomasz Swiesciak sa...

Denna kille gillar jag. Revolutionary vol. 3 är en grym platta! Förmodligen gillar jag det för att han är så kontroversiell och politisk i sin musik.

Fredrik sa...

TomS: Det finns en trea alltså. 8) Jag har de två första, på datorn. Som har gått sönder...

Jävligt störande.

Men jag gillar musiken också, texterna gör det bara mer angeläget. Och bättre. :D

Ja. Jag håller alltså med. 8)

Tomasz Swiesciak sa...

Jag menar Vol. 2 givetvis. Senaste plattan heter "The 3rd World". Blev förvirrad av all numerologi.

Fredrik sa...

aaah Ja, en ny platta borde han ju ha hunnit med. Det var ett par år sedan jag "hittade" honom. 8)

Tuff kille i vilket fall som helst.

Slusk sa...

Nä, men heja norska Immortal!

Fredrik sa...

Helt sjukt!

Jag kan sträcka mig till Conception, Artch, Tnt... Och Mumin burgur. 8) Norskt Immortal går fetbort. ;D