söndag 6 februari 2011

God, surrealistisk, morgon!

Egypten.

Jag har kikat på Al-Jazeera en hel del nu på slutet. Mycket mer än vanligt. I vanliga fall rör det sig om att jag bläddrar förbi kanalen och ser något som kanske fångar mitt intresse. Nu då har jag velat se vad som händer i Egypten, har kanalen varit oumbärlig.

Men vansinnet är konstant.

Dagens morgonläsning innefattade att FOX, ni vet kanalen som Rupert Murdoch äger - satan själv - som aldrig brytt sig om fakta eller verklighet, utan snarare baserat sina nyheter på fördommar och ondska. Ni kommer väl ihåg det reportage de gjorde om RosenGRAD i malmö? Sd-are och borgare nickar gillande, men de har redan svalt det blåa pillret, de lever i ett ständigt drogrus som tillfredsställer deras vidriga hjärnor med dopamin så fort ett övergrepp begås. Någon annan förklaring finns inte. Man kan inte vara så korkad - eller ond - om man inte är Skelletor.


Skelletor



FOX rapporterar att oroligheterna i Egypten beror på brödraskapet. Fredrik Malm är livrädda för dem, de är "islamister". Fredrik Malm är en idiot. FOX anstränger sig för att förvanska verkligheten - Bill o Reilly kom på att allt var Al-Jazeeras fel... Bill o Reilly är den mest snedknullade människa jag lyssnat på. Snacka om förvriden verklighetsuppfattning.

Och jag har inte ens druckit mitt morgonte...

8 kommentarer:

Slusk sa...

Antar att du sett dokumentären outFOXed?

Fredrik sa...

Japp. Jag äger den. 8) En jävulskt obehaglig insikt.

Anonym sa...

Vad är det för dokumentär? Och varför inte kaffe på morgonen?

sundin sa...

Skelletorbilden måste jag bara sno någon gång i framtiden...

Fredrik sa...

Den dokumentären nämner jag titt som tätt... Charlotte. Du läser alltså inte mina politiska pamfletter med förstoringsglas... Nä nu jävlar...

8)

Länk kommer! Den är bra, filmen. Se den!

Sundin: do it! Jag har själv stulit den. Jag älskar den! 8)

Anonym sa...

Jo, jag läser alltid allt. Min hjärna klarar dock bara att ta in en viss mängd information åt gången. Därför kan jag ha missat denna info om dokumentären.

Jag har inte FOX kanalen, men då tillfälle bjuds gillar jag att titta på den. Den är ju helt hilarious. Underhållning på hög nivå, ungefär som att titta på en bilolycka, man fascineras, skärms och skäms. Allt på samma gång.

Anonym sa...

skräms, ska det va

Fredrik sa...

njähähähähä som Cartman hade sagt. :D

Ja. Jag ska kika om jag inte hittar något långt inlägg där den är länkad. :D njähähähähähäh

Fox är vansinne. Punkt. Vansinne.