lördag 19 februari 2011

Världens roligaste tv


Jag tittar inte så ofta på tv. Men då jag gör det stör jag mig ofta på hur infantilt jävla obegåvat det är.

Det finns undantag, men de är lätträknade. Hipp Hipp är ett. The wire var så episkt att ordet episkt tappat sin tro på sig själv. Men sen då? Vad finns mer att glo förstrött på, om kvällarna? Ja, jag har då rakt ingen aning. Jag brukar antingen köpa en dvd-box med nåt halvunderhållande skit. Typ Heros, House, OZ... Ja.

Men, det fanns en gång i tiden en serie som var bättre än de ovannämnda, the wire undantaget. Det var en forsättning på radioprogramet Anders och Måns, eller vad fan det hette. Jag vill minnas att det gick på radio 2001. Det var i Göteborg jag hördet det första gången. På jobbet. Annedalskliniken.

Anders och Måns har gjort en del saker tillsammans, det mesta har varit bra. Jag såg inte adventskalendern 2009. Men jag såg första säsongen.

Ett av de avsnitt som sändes är svensk tv-historia.

Humorn är underbar. Och analyserna...



Och här, där vi får en förklaring till finnanskrisen - fem år innan den bröt ut. vid 4:13 och 7:30 kommer ni att säga: ahaaaa

Och sen inser ni att Anders Borg och Fredrik Reinfeldt har rövknullat er.



Och här vid 7:24



Trevlig kväll på er!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Feministhycklare - begreppet finns vidareutvecklat på min blogg :)

Fredrik sa...

8) Då ska jag kika efter!

Anonym sa...

Jag har sett "Det är vi som är hemgiften" med "Klungan" på tv idag. Den gick på svt förra veckan tror jag att det var, ja jag hade spelat in den. Den var bra.

Anonym sa...

aha!

Anonym sa...

hag, (her h istället för alla h hag har i alla meningar)

haej. hag arä kissnödig.

haaej.

//haaehathan

Fredrik sa...

Joy: va? Vadå? Vad säger du? Jag fattar ingenting... Som vanligt.

R: Klungan? Det låter 70-tal. Progg. :D

Anonym sa...

Klungan = mammas nya kille...från Umeå, men borde hörts ändå ner till Väsby..

Fredrik sa...

Mammas nya kille är hur bra som helst. :D