torsdag 24 februari 2011

I want out, detaljen

Vilket leende!



Jag har lyssnat på Helloween så länge jag har varit hårdrockare. Det var det bandet som fick mig att bli hårdrockare i synerhet, och inte bara musikintresserad i almänhet.

Låten I want out är en bra bit från en av de bästa skivorna som bandet har gjort, och en av världens bästa skiva. Så är det.

Då jag var liten och lyssnade på låten hörde jag efter tusentals lyssningar ett märkligt ljud i låten. En vissling. But why?

En gång då jag intervjuade Gamma Ray passade jag på att fråga vad det var för ljud. Kai såg först fundersam ut, men då jag sjöng texten och förklarade exakt var det var i låten log han, som bara Kai kan le.

-Just det. Det där.He he Det är lite rundgång som vi inte ides ta bort.

Alltså, alla saker man har undrat över vill man inte ha svar på. Jag hade tänkt mig något i stil med, ja, någon i bandet visslade till - eller, telefonen ringde, typ - och så sparade de det för att det är Helloween vi pratar om, helt crazy liksom.

Om ni undrar över ljudet. Det kommer 0:52 in i låten.



Viken jävla episk video för övrigt. In i munnen!

17 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Han är söt i allafall, den där Kai :)
Men har sjunger väldigt ljust. Nästan så att man får lite ont, haha. Men jag gillar din hängivenhet kring Halloween. Den kärlek som rotade sig i bröstet genom musiken i tidiga tonåren, den är betydelsefull. Som jag skrev på min blogg, om jag är ledsen och lyssan på Mötley Crue, så känns allt liksom tryggt igen :)


In på min blogg nu och läs kommentaren! Fan, du får inte säga sådär, jämföra misshandlade kvinnor med narkomaner, good damn. Det finns inte en särskild sorts kvinnor....det är en MYT!

Jag tycker att det finns fördelar med att du inte jobbar just nu. Då hinner du blogga mer. Kul för mig :)

Fredrik sa...

Ännu en obegåvad kommentar som inte har här att göra.

bye bye!

Fredrik sa...

Charlotte: De tär inte Kai som sjunger. det är Mikael Kiske. Kai är han som sjunger körerna. I Gamma Ray sjunger Kai dock själv. Och han sjöng själv i början av Helloweens karriär. fyi 8)

Men det är sant att musikalisk kärlek från ungdommen oftast blir väldigt... korkad och djup. 8)

Anonym sa...

Jamen du ser ju hur insatt jag är, hahaha.
Jag hade nåt kassettband med MSG...

Fredrik sa...

MSG. Med Scorpionsgitarristen. :D Du som dissade den där stackars killen som lyssnade på Scorpions.

Jag är övertygad om att det var jag.

hehe

MSG. Jag VILL att det ska ha varit då Robin sjöng i bandet. Hans frisyr... Svampen! Det ser ut som en atombombsexplosion. Priceless!

Anonym sa...

Då skulle du ha hört om killen som bjöd på middag och när jag stegade in i läggan så spelade han Celine Dion på högsta volym, "all by my seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelf...."


hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah........eh........haha......ha...ha

Anonym sa...

hahahahahahahaha

Anonym sa...

hahahahaha.......

Anonym sa...

haha

Fredrik sa...

hahahahahahahahahahahaha

Stones sa...

Kul grej det där med ”Odjudet” har faktiskt aldrig tänkt på det, skön video är det oxå…lite klassiskt sådär.

Fredrik sa...

hehe Jag har tänkt på det. Det är en låt till på den där plattan som har ett ljud som ALLTID får mig att tro att någon ropar på mig. Det tog fan lång tid innan jag fattade att det var musiken. 8)

Det är någon låt på a-sidan.

hehe he Jävligt stärande var det i alla fall. Jag stängde alltid av musiken och frågade mamma eller pappa vad de ville. :D hahahaha

Stones sa...

Haha, coolt, måste lyssna och se om jag hittar det, kul med lite såna där små detaljer.

Fredrik sa...

aaah Jag tror att man måste vara jag för att höra det 8)

Jag har dock en tragisk jävla nyhet... Stiftet på vinylspelaren har gått av. Okänt hur, men jag misstänker både katten och dottern.

Var köper man stift?

Stones sa...

Ajdå…det var ju trist att höra, vad är det för spelare/stift/nål du har?

Fredrik sa...

Jag ska kolla. Imorgon... Eller idag. Senare. Nu har jag snorat ner hela datorn. :D

Så jävla störande. Jag lyssnade på Meshuggah, och tyckte att det var lite väl mycket mystiska ljud. aaaah