torsdag 24 februari 2011

Det värsta man kan säga till en hårdrockare från stockholm...

Höjden av lathet. Vad är det för fel på er?



...är att Celtic Frosts bästa skiva är Cold Lake.

Det dummaste man kan säga sägs på tv bakom mig, just nu - där en moderat med luft till hjärna sitter och säger att vi har haft en knepig arbetsmarknad (no shit), och därför kanske, _kanske_ har vissa ungdommar tagit jobb de inte borde ha tagit.

Ja. Tar de inte de jobben straffas de (ekonomiskt). Av DIN politik, din jävla fårskalle.

Lösningen? Ta bort tryggheten.

Ridå.

13 kommentarer:

PinnKakan sa...

det kanske inte är lathet det där med löken. mina ögon blir som niagarafallen så fort jag ser en lök, så färdighackad vore underbart! eller så ställer man fram en skål med vatten samt/eller har rinnande vatten på när man hackar. det ger iallafall lite lindring. spännande kommentar va? :P

Fredrik sa...

Kompis! Det går inte en sekund på en dag då jag inte tar den här kommentaren före de här kommentarerna:

http://fredrik-d.blogspot.com/2011/02/kontemplera-mera.html

Ett knep då det gäller löken: se till att du hackar den under fläkten. 8) Det är ju den där jävla sista delen av löken... vad fan heter det? Den där "håriga delen" som avger gaserna man lipar av. Släng den snabbt! Det funkar.

Jag har dock inget minne av att du någonsin hackade en lök... ;D

Stones sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stones sa...

Ett tips när det gäller lök, spola den under vatten medan du skalar den, sedan klyver du den som vanligt.

Fredrik sa...

En lökskola! Precis vad jag behöver efter att ha lyssnat på rasistsvin hela dagen. Löktårar kan man torka bort. 8)

PinnKakan sa...

meeeeh! skrev en låååång kommentar som bara försvann i cyberrymden. jag gör ett nytt försök och försöker minnas vad jag skrev för spännande saker.

jag tackar för tipsen och erkänner att jag också föredrar lökskola framför rastistsvin any day :)

jag har hittils försökt överlåta lökhackandet till pojkvänner eller dyl i störta möjliga mån men min nuvarande äter inte ens lök så det kan jag glömma.
killar kan ju annar behöva hacka lite lök ibland så de får drina lite och sen skylla på löken... :P

hjälper glasögon mot "lökgasen"?
jag vet en kille som brukade ha simglasögon på sig när han hackade lök men aldrig när jag va med. det var nog lika bra för jag hade retat honom i oändlighet!

PinnKakan sa...

jag menade "grina" och inte "drina"

ordverifiering nu: bugmax
så passande

Fredrik sa...

Erika: hahaha

Jag förstår killen med glasögon, men alltså, jag veti fan om jag hade gjort det.

Sen har jag inga problem med att grina. Men det vet du redan. höh Jag är tuff för att jag kan gråta. Tycker jag.

En del av poängen med lök försvinner ju om man köper fördighackad. Smaken försvinner, den avdunstar. :D

Ja, jag känner mig då bra mycket gladare av att läsa det som dryftas om här än det som nazisterna skriver. Jag har ändå tagit bort den värst skiten. För det säger jag tack!

Och lök, det är den viktigaste kryddan man kan ha i mat! mmmm

Purjo på mackan. mmmmm

Eller salladslök. mmmmm

lök. 8)

Fredrik sa...

hahaha Bugmax.

Jag fick först horan, och sen safter, på en och samma blogg. Episkt!

PinnKakan sa...

ok. då går lök på påse bort.
ska testa era tips nästa gång jag hackar loss.

sen vill jag göra en rättelse på min tidigare kommentar.
pojkvännen äter lök men endast om man kör den i mixer eller så.
det är något med konsistensen säger han.
jag förstår inte riktigt men å andra sidan så har ju jag stora problem med ludd från t.ex yllevantar. sånt man kan dra bort. små noppor. jag ryser och mår nästan illa när någon drar bort sånna. det är ju lika konstigt det. :)

Fredrik sa...

Psykoser!

aja Christer, du vet, vägrar äta lök som inte varit fryst. Den smakar för mycket. Min lösning: killen ska ha löksoppa. Han vägrade. höhöhö

Barn brukar ha problem med att äta lök... Hur gör ni med hamburgare? Det MÅSTE vara lök på hambirgare. 8)

äh

Jag har tänkt bjuda över dig på mat flera gånger nu. Kolla med killen om ni kan - och om du vill. Du/ni är hemskt välkomna! Jag lovar att ni slipper skära löken. hehe

Anonym sa...

Hej Fredrik tycker du har en intressant och bra musiksmak. Men jag kan inte med tokvänster propagandan så jag tänkte att jag skulle slippa den genom att klicka på kategorin musik men trist nog dyker den även upp under denna kategori. Jag skulle mycket gärna läsa dina musikinlägg och kommentera dina inlägg om du hade en till blogg som bara koncentrerade sig på musiken och lämnade politiken utanför.

Fredrik sa...

Jag skulle gärna slippa skriva om politik om inte världen var galen. 8)

Du behöver inte läsa mitt hat mot rasister och de som utnyttjar människor.

Men det här är först och främst en blogg om vansinne. Och politik är vansinne. 8)

Jag har en musikblogg, men den handlar bara om Auberon. Så det blir lite enahanda.

Vi får se vad framtiden har i sitt sköte. :D men politiken är oundviklig. Tror jag.