lördag 19 februari 2011

Everwhere, en film, en tv-serie - och hur jävla dum är svensken? Omydigförklara. NU!

Jävla bajs. Jag skulle få se på ett lokal band igår. Everwhere, med en snubbe som jag spelade tillsammans med i Goatsodomizer då det begav sig. Dotter har dock varit sjuk ett tag och bestämde sig för att bli lite sjukare igår. Jag och sambon försökte alltså titta på Heros, mellan alla avbrott som innebar att byta sängkläder och skura om golvet. slut orkar man bara skura just där spyan hamnat. Så, en jävligt ren rad mellan badrummet och dotterns säng finns, alltid något.

Heros är bra. Varför lades serien ner? Vem var det som ljög och påstod att serien tappade fart efter första säsongen? Är det som vanligt så att de som bestämmer vad som ska visas på tv är helt jävla hjärnknullad?`



Jonas och jag, och en av våra underbara stunder tillsammans



Kikade på den där filmen, where the wild things are, eller Till vildingarnas land. Det var en ganska bra film. Jag skrek inte av lycka, men jag tyckte ändå att den var underhållande nog. Den har en sorglig ton, vilket gör att man ska vara på rätt humör då man ser den. Jag var mest bara trött, så det blev som det blev. Men jag måste ändå rekommendera den. Den var bättre än många andra filmer som jag tvingats se.

OLW har släppt någon ny chipsvariant. Ugnsbakade. De lär ha funnits ett tag. Men då jag redan har mina favoriter köper jag sällan andra smaker: varför laga nåt som inte är sönder, liksom? Nu köptes det som sagt en ny smak, sourcream och dill. Det smakar… fiskgratäng. Det är sant. Gott, men barockt. Fisksnacks. Vad fan är det?

Mitt vegetariska helvete fortsätter. Vad fan lagar man då man redan ätit soppa och tomatsås?


I vildingarnas land



Revolten i muslimland pågår ännu. Svenska liberaler är fortfarande livrädda för att det ska bli demokrati där nere, och att de, folket i de länder vi talar om alltså, ska välja fel regering. Helvete, svenskarna valde fel regering, vad ska vi göra åt saken? Skjuta Reinfeldt? Det har redan varit massprotester mot våran regerings politik. Är det jag som skall bestämma? Liberaler har redan lagt sig i tillräkligt. Vem fan gav de rasistiska dårarna rätt att döma ut TVÅ palestinska regeringar? Jag undrar vad man måste ta för nåt knark för att få för sig att man har rätt att bestämma vad ANDRA människor ska tycka.

Reinfeldt, den jävla fjärten, ljuger vidare. Först dömmer han ut hyresrätten, eftersom att den inte passar in i hans ideologi. Sen börjar han bråka med DN för att de trycker skiten. Varken DN (-s ledarskribenter) eller Reinfeldt gillar hyresrätter, men då protesterna mot skitsnacket hopade sig valde Reinfeldt att påstå att han blivit felciterad. Han släpper en ljudinspelning, och allt är lugnt… Om det nu inte varit för att ljudinspelningen visar att DN inte alls felciterade vargen.




Sveriges ondaste man - fråga vilket enskilt fall som helst




Och det går svensken på… Jag börjar tro att det kanske är dags att omyndigförklara svensken, hon är ju sjuk i skallen. Norrbotningen Knapsu skrev bra om det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag skrev igår så hade jag också en period i livet då jag tänkte bli veg. Grunden till mitt beslut var att jag jobbade på ett ställe där det jobbade en libanesisk kock. Han gjorde gudomligt god mat, helt veg och jag kände liksom att varför äta kött när man kan äta så gott utan att döda djur. Men det funkade inte så bra. Jag körde med gröna bönor i tomatsås, resten av mina försök har jag antagligen förträngt. Det är svårt att laga gott vegetarisk och dyrt. DEt hela stupade en dag när jag var på ett bröllop och hade glömt att föranmäla mig som specialkost, så då tryckte jag bara i mig en oxfilebit och den satt fint i kistan kan jag säga :)

Jag tänker äta kött idag.

Jag har kört förbi Ullas idag, haha. Så det närmar sig.

Fredrik sa...

Jag vet, eller jag förstår vad du säger. Jag har också kört en liknande variant. Kämpat och kämpat, sen har det kommit en köttbit som sett helt fantastisk ut... mmmm

men jag är lite noggrannare nu. Det blev vegetarisk lunch. Omelett. Med zukini, ostronskivling, lök, potatis och paprika. Gott. 8) Men inte helt klart... Jag får arbeta vidare på det receptet.

Jasså, du har kört förbi Ullas. Ja, det är ett steg i rätt riktining. 8)