söndag 27 februari 2011

Ett motiv, två omslag. Nocturnal Rites, new world... Deicide, To hell...

Jag sitter och lyssnar på senaste Deicied. To hell with god. Tankar om den skivan kommer sen. På Werock.

En sak jag reagerar på är att jag sett det omslaget tidigare - alltså, det är inget Kazjurol - Morbid Angelfåneri då det större bandet helt enkelt bara valde EXAKT samma omslag.

Här snackar vi likheter. Lika som bär, brukar det heta i tidningar, va?



New world messiah?



To hell with god?

4 kommentarer:

LindaGunillaBeatrice sa...

Hahaha chefschef!
Antingen var de grymt imponerade och vill helt enkelt vara lika eller så håller fantasin inom genren att ta slut. Jag röstar på det första hahaha.

Fredrik sa...

Ja. Det första är bättre. 8) Med tanke på att Noc-omslaget föreställer någon som tillber det fantastiska anuset. :D

Slusk sa...

Haha. Verkligen ett subtilt sätt att likställa gud med en röv(Nocturnal Rites-omslaget tänker jag på då förstås). Jag gillar det!

Fredrik sa...

Jag säger bara vad jag tycker att det ser ut som. 8) Subtil har jag aldrig varit. ;)