tisdag 8 februari 2011

Deicide släpper nytt, men jag har roligare åt tandlossning.

Deicide släpper snart en ny platta. Kul. Smakrpovet här under gillade jag först inte riktigt, men efter att ha lyssnat på låten några gånger kan jag bara säga att det låter Deicide. Det låter bra. Vi får se hur det blir!




Dock är det mest spännande i mitt liv just nu dotterns tandlossning. Hon tjatar om at få gå till tandläkaren stup i kvarten. Jag försöker förklara att det kommer nya tänder och att det inte är någon fara. Ja, jag har pratat med en tandläkare, tror ni jag chansar med dottern?




Hon är glad i alla fall!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också en tandlossning på gång där hemma. Håller lite telefonkontakt med dottern som är hemma och är sjuk och har en lös tand. Tror den lossnar idag. Spännande :)

Fredrik sa...

Ge henne segt godis. Kola. Då kommer den. 8)

Typ... seg kola. Inte hård. Segt.

sa jag segt?

:D

Stones sa...

En underbar tid när de små blir tandlösa :)

Anonym sa...

På IKEA har de pepparkakskola för
1:- Jag tror jag har några kvar...var ju som sagt var ute och sprang där i Uppsala trakten förra veckan...

Jo, kids är ju för gulliga. Inatt vaknade jag av en st dotter som kom och kräktes i min säng. Det var iofs mindre mysigt, men vad ska man göra :)

Wonder Warthog sa...

Ja det är bara att vänta tills dom blir tonåringar... då hjälper inga sega kolor i världen!

Fredrik sa...

Kräkas i sängen är en favorit. Magsjuka var ett okänt fenomen för mig tills jag fick barn på dagis. sen dess har jag drabbats tre gånger. Det var ett helvete och spykaskader så det hette duga. :D Dessutom hade jag besök en gång av en polare och en lillebror. Jag var inte populär kan jag säga. ahahhahahahaha

Vårtan: jag tar sorgerna då de kommer. Så längt in i framtiden vägrar jag att oroa mig för redan. 8) Man får ge barnet kokain. Då får de bra självförtroende. höhö Eller inte.

Stenen: japp. Hon var mäkta stolt då hon skulle visa pappa! hehe

Anonym sa...

Jag har en 16- TONåring också. Så jag brukar få höra att jag är: Jättekonstig & Jätteknäpp & Jättetöntig, sa jag Jättekonstig.

Typ såhär: mamma, du är JÄTTEKONSTIG & alla dina kompisar är JÄTTEKONSTIGA och alla på ditt jobb är JÄTTEKONSTIGA...

Weird säger jag..

Fredrik sa...

Äh. Tonåringar genomgår en naturlig psykos. Allt för en tonåring är så monumentalt att det inte går att ta sig igenom det utan att måla fan på väggen och se satan i tapeten. 8) Det är som det ska vara. höhö

Det är faktiskt vetenskapligt bevisat. De har starkare känslor, inte lika logiska som "människor". Men det går över. Om de inte börjar med psykofarmaka eller knark, för tidigt. Vänt till hjärnan är klar vid 22 - 24. Sen kan du bjuda på... stesolid. :D

Anonym sa...

Om tonåringar har starkare känslor, mindre logiska än vanliga människor. Då börjar jag undra om jag är en tonåring.

Hurra! Jag ska gå ut och sparka på en soptunna och tjuvröka lite.

När jag var ung då tänkte jag om mina föräldrar: alltså ni fattar ju ingenting, ni vet inte hur det äääääääääääär. Nu tänker jag samma sak, fast riktat till mina barn. Hmm, alltså om dom bara visste hur det äääääääääR, att va vuxen...

Fredrik sa...

Ja. Och ingen av dina jag hade egentlige rätt. Eller fel. 8)

Det finns bara förklaringar smo kan appliceras på skiten, inte något enkelt svar. Så är det alltid. Tyvärr. Enkla svar kan vara sköna. 8)

Typ: hungrig? ja. Pölsa? ja. :D

Anonym sa...

Ther`s something inside me and I know it´s good, but understanding is misunderstood. At the end of a smile there`s a laugh and a halv...

Fredrik sa...

Va? Ska man spontant brista ut i danska ballader? 8)

Sjukt!

men ok: when the childre cries....

och så vidare.

:D

Anonym sa...

Det är aldrig fel med en dansk ballad. Man kan uttycka känslor. Starka känslor. Som en tonåring. Helt ologiskt.

Fredrik sa...

Vansinne.

Tonåringar i Danmark...

Jag springer, åt andra hållet. :D

Men ballader. Du DISSADE ju Scorpions. aaaaaaaaaah

8)

Jag gillar allt. mmmm Smör.

Anonym sa...

Det är ju stor skillnad på danskt och tyskt...

Danskar är sexiga. Tyskar är... jag vet inte, lite skrämmande.

Fredrik sa...

Det är bara för att du tänker på Hitler. Men han var österikare.

8)

Tyskar är fina. Danskar är rasister. Vilka är läskiga egentligen????

Anonym sa...

Tyskar har så mycket spadex i garderoben.

Fredrik sa...

Jasså. Spadex. :D hahahahah ÄNTLIGEN stavde du fel. höhöhö Jag stavar fel i alla inlägg jag skriver. Jag känner mig mobbad. Av mig själv. Jobbigt. 8)

Spandex SKA vara i garderoben. Det är värre då det är på kroppen. Jag kommer inte att lägga upp fler spandexbilder i alla fall. :D

Anonym sa...

Jag stavar jämt fel. En gång beställde jag ett par randiga tajts från tidningen OK. Eller nåt sånt. Likadana som Nikki Sixx. LIKADANA, fatta!!!

Men, sen stod jag där framför spegeln och speglade mina ben, och de såg inte alls sådär Hollywood spinkig/rockig/sexig ut. Jag vågade aldrig ha på mig dem. De multnade i garderoben. Det är väl min personliga upplevelse av spandex. Eller näää, det var bomull tror jag.

Fredrik sa...

Jag har mina rosa spandexbrallor. Men de har jag inte använt sen jag bodde i Umeå. 8)

Anonym sa...

I Umeå bär alla spandex ;) Inte jag, men jag sticker ut förståss. Rosa är det vanligaste. Tätt följt av aubergine.

Fredrik sa...

Jag flyttade alltså i tid...

Galenskap! Mental istid! Man kan inte bära spandex! Om man inte spelar i ett band som heter Goatsodomizer. Men de bilderna är för evigt förlorade, tack och lov. hahahaha skönt.

Du behöver hjälp. Ring polia. hahahahahahahahahahahaha

hahaha

hah

eehh

förlåt.

Anonym sa...

Ja fy fan, nu när jag tänker på det, så inser jag hur sjukt det är. Spandex. Jävla Umeå alltså. Lyckost dig som flyttat. Bra drag.