torsdag 24 februari 2011

Konsten att genomskåda idioti - krossa rasismen, nu!

Det har varit fullskaligt krig i Libyen de senaste dagarna – och här på min blogg. Mellan mig och rasisterna.

Min uppmaning till rassarna



Jag har varit tvungen att lyssna på argument som att förintelsen inte hände (konspirationer…), och att man med hjälp att ett diagram ska kunna se att människor som är mörkhyade inte klarar av demokrati.

Detta är givetvis befängt, men med statistik så går det sista att få fram, enkelt.

Då har man givetvis valt att bortse från elementära saker som: fakta. Man kan inte slita ut en siffra ur sitt sammanhang och sen använda den som ”vetenskapliga rön”. Jag skall genast förklara hur dumt det är och varför, och eftersom att de kräver en fyraårings intellekt klarar vem som helst av det, om man inte lade sin röst på sd – och han som skrek mest i kriget jag nämnde, han var MINST sd-are. Minst. Förmodligen tycker han att sd är lite mesiga. Jag som hade så höga tankar om Ö-vik. Men det är kul med ip-nr, då vederbörande låtsas vara någon annan. Fail. Major, epic fucking fail. Dumstruten i det här fallet, ni vet, en vit strut med tillhörande lakan, passar så bra, och illa, att jag inte vet var jag ska titta. Jag både skäms och skrattar om vartannat.

Nå. Den vetenskap som rassarna använder sig av går ut på att peka på valfritt land i Afrika eller mellanöstern. Sen påpekar de att det inte finns demokrati där. Ergo: färgade människor klarar inte av demokrati. Slut på diskussionen. Eller? Nej. De pekar på länder som har blivit plundrade av kolonialismens hand; de pekar på länder som varit kolonier och som saknar all form av välfärd, på grund av det koloniala styret, och efter det, på grund av diktatorer.



SD-s viktigaste fråga, vilket säger en hel jävla del om de där dårarna - anser man att det viktigaste som finns är att få folk, inte alla, att känna sig dålig, ja, då är man dålig själv.




Så, är det så man genomför vetenskapliga undersökningar? Hahahaha Tillåt mig asgarva. Sd-arna är så hjärnknullade att de säkert tror det. Det måste förmodligen klösa sig fast vid dumheterna, för annars faller deras världssyn.

En seriös forskare kan få fram den informationen som dumjävlarna har kommit fram till. Men den seriösa forskaren börjar sedan att undersöka land efter land: vad har de haft för förutsättningar, och så vidare. Den seriöse forskaren inser då att de inte hade någon som helst förutsättning för demokrati eller värdighet på grund av förtryck. Där väljer rasisten att blunda.

Jag har som sagt stora problem med rasister. Jag skräder inte med mina ord. Jag tar den matchen vilken dag som helst. Den måste tas - flata jävla borgare som smörar åt det bruna hållet för maktens skull, går rasisterna ärenden – och för den som undrade varför jag exploderade på Nimas låtsasindignation mot min avsky av Birgitta Ohlsson, det är en mycket större bild jag pekar på – inte en utvald detalj som kan störa vem som helst. Se bara på fjanteriet angående Mattias Gardell. Jag läste en pinsam text av Gardell där han beskriver Libyens ledare som en rekorderlig kille. Den artikeln skrevs… för 20 år sedan. Innan det var helt känt vad killen gick för. Man får ha i åtanke att historien inte är så enkel som högern målar upp den – jag ser klara likheter med det herr Myrdal kommenterade i Nya Kampuchea. Hur skulle han kunna veta vad fan som hände i landet DÅ HAN INTE SÅG DET?

Här benas dumheterna ut.




Jordn pekar på profithungriga kapitalister. Och sd-anhängare. Ganska talande


Ska jag ställas till ansvar för saker jag inte känner till? Med sådan logik är det lika bra att ge upp. Nu. Jag vet inte om Gardell har tagit avstånd från den texten som högern myser med, jag hoppas det. Men det gör inte indignationen från nyliberalernas lakejer mindre obegåvad.

Era argument saknar värdighet. Ingen nyhet. Era argument skapar dumhet, eftersom att de är dumma. Nu undrar jag bara: hur ska det här bortförklaras och skyllas på sossarna? Jag sitter med spänd förväntan! Kom igen: ge mig något att skratta åt i min sjukdom. Jag behöver det!

Som avslutning: då jag säger att jag tar matchen med rasister vilken dag som helst, menar jag inte att jag tillåter vilka dumheter som helst här på bloggen. Kommer man med uttalanden som att förintelsen inte hände, ja, då tar jag bort det. Ohederligt spel har jag inget till övers för. Då kan ni sätta er i skamvrån och kontemplera över er idioti.

En låt åt rasisterna, detta önskar jag er:

9 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fredrik sa...

Typsik omogen rasistkommentar. bye bye!

Anonym sa...

Sluta blogga, ut och jobba!

Fredrik sa...

DET skulle jag gärna göra. Men jag är murare. Det är svårt att få jobb vid den här årstiden.

Sen är jag dessutom sjuk just nu.

Anonym sa...

Mäh, vad är det här?!

Louie-bin sa...

Ha ha, också Cannibal corpse på den med du vet! :D

Fredrik sa...

L... bin:

En skön passning. 8)

Jag önskar folk smärta, om de bringar smärta. Öga för öga... 8) Jag är HÅRD mot de hårda. Som fantomen. Han hade aldrig accepterat rasimen. Fantomen var en bra kille!

Anonym sa...

Då prövar jag här istället; peka ut VAD det är med mina åsikter som du finner rasistiskt, vidrigt och ondskefullt (jag har egentligen inte ens uttryckt några åsikter, utan endast konsaterat saker, fakta som enkelt går att bevisleda)?
Det står dig fritt att motbevisa mig, givetvis.

Nå?

Jag vill veta varför jag borde bli "fucked with a knife"...

//Rickard Melkersson

Fredrik sa...

Jag menar först och främst nazisterna som frekventerat här sen du kom hit.

Ang. dina åsikter, jag läste ditt första inlägg.

Dina teser är fucked. Ockupationen du åratar om = motbevisad i sin egen pur-dumhet.

Med tanke på de andra som skrivit här efter ditt intåg var jag nästan redo att säga: komm tillbaka Melkersson, allt är förlåtet.

Men i och med att du med illa dold stolhet kallar dig högerextremist - samt, får jag förmoda, skriver under på sds politik, kommer det inte att hända.

Allt hittepåbajs om multikulti, det är felet. Börja bena i dina egna dumheter så kommer du att hitta motsägelse efter motsägelse.

Min fråga: var hittar dårarna hit ifrån, är jag fortfarande intresserad av. Kan de länka hit, ska jag länka dit. Anonyma fjantar som inte vågar stå för deras åsikter har jag inget till övers för.