onsdag 9 februari 2011

Vi kör lite hip-hop

Skivomslaget. Jag äger den. Den är INTE lätt att få tag på. Fy fan. Det tog flera år. Jävla musikaliskt u-land, det här.



Bloggernskan Radiogirl dissade min hämningslösa tyskhyllning. Oförklarligt!

Hon bad om annan musik än den hårda tyska.

Ja. Varför inte?

Jag älskar hip hop. Jag skrev om det i ett av de första inläggen på den här bloggen (nåja, det skrev under det första ÅRET jag bloggade, 07) - ett inlägg som gick ifrån den dåtida helt politiska inriktningen. Ni vet, man skall välja några skitsaker och ta med sig till en öde ö, och motivera varför. Skoluppgift säger jag.

Meningslöst även, eftersom att smaken är annorlunda hela tiden. Det beror liksom på hur man mår...

Men skivan Sticky Fingaz, (den forne Onyx-medlemmen) Black trash, the autobiografi Kirk Jones, är en av världens bästa skivor. Den är dessutom en riktigt bra konceptskiva.

Jag bjuder på den första låten jag hörde från skivan, från polaren Magnus - Hoova mer känd som.



Snacka om en galen dialog! Jag vet inte riktigt vad låten heter, why eller oh my god. Men den är episk i mitt hem. Why... Balladen jag ville bjuda på, med tanke på en diskussion som förts här, finns dock inte. Den enda låten från skivan som inte är youtubad... Den heter sister I'm sorry. Men jag hittar den inte. Har ni spotify är det bara att köra, förmodligen. Vad vet jag? Jag har inte spotify.

Men, Eminem, har han med saken att göra?

Jodå.

Jag skrattar gott med denna låt!



Nu så, sov gott. Jag skall titta på manliga könsorgan i OZ.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, fan vad bra! Jag satt just igår och tänkte på Eminem och lyssnade på honom. The Slim Shady LP. Damn. Den är så bra.

Jag ska lyssna lite mer på dom hära Sticky Fingaz imorgon :)

OZ..? Kan det var nåt? Jag ska berätta en sak för dig, (såhär privat liksom). Jag jobbade på anstalten en period i mitt liv och där var vi tvungna att titta på manliga könsorgan, vid UP och visitering och så. Och det här ledde till att jag nästan helt tappade tron på män. Det var liksom bara en massa män i mjukis kvv outfit och de luktade bara rök och sköljmedel och det var en jättejobbig situation. Usch. Och det var inte mysigt att lukta på deras urin sådär sju på morgonen. Har fått nog av fängelser. Och av könsorgan på fängelser. Skippar OZ.

Fredrik sa...

Eminem är ju bra. Så det är inte så konstigt. Jag har dock inte köpat hans senaste, jag ska göra det. Den sägs vara bra. 8)

Sticky är en snubbe. Han var med i ett band av två. Onyx. 8) Jag tror de finns igen.

OZ är bra skit! Det är inte the wire, men det är bra. 8)

Jag gillar då det är rått och lite äkta, du vet, så det känns.

Snopparna gör det bara mer trovärdigt. Jag menar, det är penisar i stup och minut- tänk dig det på bästa sändningstid. I usa. Det kommer aldrig att hända. Men jag VILL att det ska hända. 8)

Att du stirrade dig less på penisar för stå för dig. ;D

Lukten av urin kan jag dock klara mig utan. Jag är hemskt känslig. 8)

Sen vill jag bara tillägga att den här skivan är jämnbra (stickys alltså) det finns ingen låt som faller ur ramarna. Så lyssa på vilken låt som helst. Allt rockar!

rappar? 8)

Ta till dig OZ.

Anonym sa...

Emman funderar: När vet man när det är hip och när det är hop?

Anonym sa...

Anonym:

I said a hip hop the hippie the hippie
to the hip hip hop, a you dont stop
the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie
to the rhythm of the boogie, the beat

Fredrik sa...

Emma: det är som med kraften, du vet det då du känner det. ;)

Har du kikat på OZ? Du brukar ju ha lite härlig fulkultur i ådrorna. :D

Radio:... 8) sluta. ;) Inga sepetexter. Jag gillar When you walk trough the garden. hehe

Anonym sa...

Emman sa: Du kan vara fulkultur! Enda OZ jag sett är den gammla musikalen där Michael Jackson spelar fågelskrämman och Diana Ross är Dorothy. Boogie woogie för hela slanten liksom.

Fredrik sa...

Jag ÄR fulkultur. Vad var det som verkade annorlunda.

skitEmma. ;)

OZ är sjukt underhållande. Jag lovar, du kommer att älsk det, om jag känner dig ens lite. Så fuck off and do it! ;)

förlåt.

Woddsmanfred sa...

Oj oj oj, nu blev jag besviken... Fy på dig Fredrik fyyyyyyy!

Fredrik sa...

Ajdå 8) Jag viste inte att folk tykte att mina åsikter var annat än irriterande. ;)