måndag 28 februari 2011

Kulturskymning – på riktigt.

Jag har skrivit en del om satan själv, Rupert Murdoch på den här bloggen. Jag vet att han äger media över hela världen. Och han är verkligen inte rädd för att använda den mediala makten för att sprida sina politiska ärkekonservativa spottloskor.



Jag räknar med en rättvis medial verklighet då denne man får mer att säga till om - som på Fox news...



Nu är han officiellt ägare av Shine group. En för mig helt okänd aktör skapare av dynga. Men de program som de står bakom har jag hört talas om – och undvikit. Vad sägs om skit som:

” Big brother, Idol, Bonde söker fru, Svenska Hollywoodfruar, Så ska det låta, Stjärnorna på slottet, Ensam mamma söker, Farmen, Expedition: Robinson, Bygglov, Körslaget, Lyxfällan, Vem vill bli miljonär, allt som Filip och Fredrik någonsin gjort, alla Beck-filmer och Alex Schulmans skämtsajter på internet.”


(källa)





Ja. Ni ser ju, idel program som fördummar människor och för debatten i media från viktiga frågor som hur man ska krossa sd, med deras infantila argument, eller hur fattigdomen ökar bland barn i sverige. För det gör den, även om alliansen vägrar erkänna det – i deras värld (både sd och alliansen) kan man välja att bortse från fakta som inte passar in i den världsbild man vill presentera.

Detta sker alltså samtidigt som vår kulturminister anser att all underhållning på svt ska upphöra. Program som kräver mer än att bara vegetera framför apparaten (datorn, tvn eller mobben) förvrider enligt hennes ideologiska haveri till åsikter, konkurrensen. Jag vet inte vad som är underhållning enligt henne, men jag vill minnas att det fejkliberala partiet i riksdagen tjöt högt om att ingen skulle få bestämma vad som var god eller dålig underhållning – här ska vi alltså bara tvingas ta del av underhållning som skapats för att inte stöta sig med annonsörer eller åsikter. Vi ska helt enkelt få mer Gladiatorerna och Big brother på tv. Dygnet runt. På alla kanaler. Grattis sverige…




En ohelig allians. De vill berika de rikaste och se till att sjuka och fattiga får det sämre - allt enligt arbetslinjen - går det dåligt är det dock sossarnas fel, FYI


Rupert Murdoch äger 70% av all media i Australien. Han äger Sky i England. Han äger Fox i USA… Han äger snart all media. Är det inte monopol, så vad fan är då monopol? Ska inte högern motsätta sig sådan orättvis fördelning?

Nej just det. Ideologi. Så länge det är privat skiter de i vilket. Ideologiskt haveri. Att det är lika totalitärt som då Sovjet bjöd sina medborgare på Pravda blundar de för. Som sagt. Ideologiskt haveri.

För inte fan finns det väl någon som tror på den gode kapitalisten, då det går ut på att få in vinst? Alla problem med friskolor, privatiserad vård… Lärde vi oss ingenting? Ska vi tvingas lyssna på alliansens mantra att det var sossarnas fel och att det är viktigt att betala av statsskulden länge till innan svensken vaknar?

Big Brother 24/7. Grattis sverige…

12 kommentarer:

Anonym sa...

Murdoch is a nazi! Han kommer att köpa upp alla konditorier som bakar chokladbollar och tvångsdöpa den till n****bollar! Fight the power! Bojkotta bigbrother! Men kitty var bra.

Fredrik sa...

Kitty som i boken eller som hon som är med i radio? Eller bandet?

Murdoch: han är som en sminkad Stalin.

Anonym sa...

Jag sitter på sprängfylld materia när det gäller Murdoch och hans kassaflöde. Det räcker med att jag knäpper lite med fingrarna för att orkestern ska börja spela hela natten lång och Murdochs saga är all. Kitty, ducka! 9/11 är en fis i jämförelse. Digerdöden. Atomvinter. Det är dags att öppna helvetes portar. "Antingen är du med eller emot mig" (kvasipoeten George Walker Bush).

Fredrik sa...

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du skriver. 8) Men jag gillar vad du insinuerar.

Ut med språket! Låt oss krossa Murdoch. Det skulle vara på tiden att någon slags rättvisa fick platts i den här såpoperan vi kallar verkligheten. 8) Do it!

Anonym sa...

O herregud vilken dynga du räknade upp där med tv programmen! Sån där skit kryssar jag alltid snyggt förbi.

Nu lyssnar jag på sator och snart ska jag gå till friiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssan :D

Fredrik sa...

Ja. De där programmen tror jag är ansvariga för att alliansen van valet.

Jag har fan ångest.

Anonym sa...

Kulturskymning var ett bra ord btw. Ångest, när har man inte det? Gud är död, sartre :)

Tomasz Swiesciak sa...

Murdoch är ondskan själv men ansiktet utåt och som stör mig mest är Bill O'Reilly. Det borde inte vara lagligt att en sådan människa får existera.

Sett dokumentären "Outfoxed"?

Fredrik sa...

The great one: Frågade du inte om det nyss? 8) Eller var det Stones? Jo. Jag har både sett den, köpat den och skrivit lite om den. Det är en hemsk och bra film. Jag har en minisamling med dokumentärer som jag brukar tvinga mina småbröder att se då de kommer och hälsar på. Själv har jag givetvis redan sett dem.

Bill O'Reilly är verkligen helt jävla störd. Jag såg honom på tv som gäst i today show för någon månad sen. Jävla dåre alltså.

Det finns en bok som ägnar väldigt mycket uppmärksamhet till honom. Som jag borde läsa själv, som heter typ Liers and the lying liers... 8) nånting nånting Dark side.

Murdock är som kjejsaern i star wars.

Radiogirl: Sartre. kudos! 8)

Kulturskymning är ett ord som passar bra på borgerlig kulturpolitik - allt ska vara vinstgivande. Allt ska vara privat. = kulturskymning.

8)

Jag säger: sverige hade inte haft det musikliv vi har om vi inte haft ungdomsgårdar. Som typ Atena. Jag spenderade halva min ungdom där. :D

Fredrik sa...

Nausea:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lies_and_the_Lying_Liars_Who_Tell_Them

Så hette den 8)

Tomasz Swiesciak sa...

Tack för länken kollar upp det! Vid närmaste eftertanke var det kanske DU som tipsade MIG om det i första taget. Hursomhelst. Bra dokumentär och tack för tipset (om det NU var du DU).

Mini caps lock tuesday ftw!

Fredrik sa...

Caps Lock ftw! :D

Jag vet att jag har tippsat radiogirl. Och stones rekomenderade mig den. Den är jävligt bra i alla fall. 8) Spela roll vem som bröjade rekomendera, så länge man ser det. :D