söndag 13 februari 2011

Söndag. Reflektioner. Frukostkungen slår till igen!

Det är Söndag. Morgonen tog slut för ett tag sedan, och förmiddagen har tagit sitt första stapplande steg. I min familj är det bara jag och dottern som är vaken. Hon tittar på mumintrollen, men har kommit på att det är ett problem då man lägger sina dvdfilmer på golvet och försöker använda dem som skridskor.



På promenad i U-V. Världens finaste människa, om jag får säga det själv


Sambon sover. Det gör hon till kaffet står på bordet. En del har det bra, andra har det bättre. Resten är hemlösa. Eller nåt…




Sambon. Glad. Världens bästa sambo! Kärlek



Läste sen lite på Alliansfritt sverige. Det finns de som tycker att sjukförsäkringskatastrofen är en bra reform. Jag tycker att de människorna är dåliga. Hur kan man anse att förnedring är bra? För det är det som är resultatet av den borgerliga politiken. De som inte ser det är antingen blinda eller ruggigt obegåvade. Försök tänka: tar du bort sanden från isen finns risken att flera personer faller och skadar sig. Det blir en konsekvens. Även om du inte ville ha sanden där för att det blir sandigt inomhus. För över det resonemanget på vård. Det är inte säkert att alla blir sjuka om man tar bort möjligheten att få… poliovaccin, men de som blir sjuka, dör. Det blir en konsekvens, och om man anser att det är värt det, ja, då får ni leva med att jag hatar er och att ni riskerar en fet jävla smäll vid tillfälle.

Ja. Opeth håller på att spela in nytt. Jag har hört vad de största förändringarna är. Men efter allt jävla gnäll från Ghosthåll då jag skrev vilka de var, håller jag käften – det är inte ett självändamål att jävlas med människor, jag djävlas bara med borgare och annat löst folk (läs: satanister = epa-fascister). Dock, jag tror att det kan bli jävligt bra! Opeth alltså. Och så ber jag om ursäkt till Per, det var inte meningen att du skulle hamna i kläm. Så här är det: jag tar ansvar för mina handlingar. Ingen annan.

Jag undrar om inte Ghost faller under epiteten epa-fascister? Hur som haver: satanism må låta begåvat om man är hjärndöd, men ställ dig framför mig och hävda den starkes rätt att utnyttja den svage. Gör det.



Min tekopp. Och lefsa. Till frukosten blir det dock ingen lefsa. Men te. mmm



Frukosten ser jag fram emot. Här kommer te att samsas om utrymme med yoghurt, bröd (flera sorter givetvis – mörkt, ljust, toast och hårdbröd), hemmagjord apelsinjuice (blod, så klart). Ett gäng grönsaker, som tomater, gurka, paprika och sånt till brödet. Ost är ett måste – både till toasten och till grönsakerna. Ägg. Den vindelrökta skinkan är slut sedan någon vecka. Tyvärr. Och gårdagens bonus, pannkaka, är slut – men vi kör på specialte i stället. Brunkullan. Sambon drick kaffe (spya) och dottern dricker mjölk.

Så, ut och lek nu!

27 kommentarer:

nihrida sa...

Oooooh, look at that! My next favorite little girl besides my nieces. =) Miranda is adorable! And Feline... Well, you're one lucky guy. Take good care of your girls. =)

Fredrik sa...

I will! 8) I do. I do. moahahahaha

eheeeh :D

Anonym sa...

Tjusiga tjejer :) och lefsa...

Woddsmanfred sa...

Vad tycker du om Zeitgeist Fredrik?

Anonym sa...

åh vill åsså äta frulle med dig vad goth det ser ut.

Fredrik sa...

Äntligen lite bögfasoner. 8) Anonym, ska du äta frukost hos mig ingår penetration. aaaaaaaaaaaaah

Charlotte: Tjejerna rockar. Big time! 8)

Zeitgeist? Fred, vad fan är det? Har jag smittat dig? Är det dödligt? Är det en könis? 8)

Woddsmanfred sa...

http://www.thezeitgeistmovement.se/

Fredrik sa...

Shit. Vad fan var det? Jag orkade läsa igenom texten om psykologi. Men det var mycket att sägga sig in i en seg söndagkväll... Med nyheterna i bakgrunden. 8)

Kan du ge mig en recap? :D

Woddsmanfred sa...

Håller på att sätta mig in i det själv, kolla även in the venus project och filmen future by design, jag är hooked och det känns som nåt som du borde finna intressant

Fredrik sa...

Det ser intressant ut. Jag ska kolla upp det. 8) INtresset väckte i alla fall. hehe

Är jag så uppenbar? Naken inför världen. Smithe me you mighty smither!

Ja.

8)

Woddsmanfred sa...

Ha ha, ja det är rätt så uppenbart att du inte är helt nöjd med hur världen fungerar just nu... Dom här människorna verkar i alla fall försöka göra något åt saken och på ett rätt övertygande sätt oxå... Ladda ner "Zeitgeist the movie" och se om den väcker intresse, den finns gratis på nätet och jag rekommenderar den skarpt även om den är rätt upprörande.

Fredrik sa...

Det mesta som är angeläget är upprörande.

Det som inte är upprörande är det inget fel på. Tror jag. 8)

Det som retar mig är ju hur de som kan utnyttja andra också gör det. De starka tar ansvar och inser att alla kan behöva hjälp - det är bättre att vi samarbetar. Typ 8)

P sa...

åh så det ingår ha ha.... na tror inte det skulle uppskattas av alla i hushållet här. Har för mig jag sett dig live på stenåldern men mitt minne sviker. påminn mig gaaah!!!

Fredrik sa...

Vad ska jag påminna dig om? Att du sett mig i stenåldern? Jag levde inte då 8)

Gillar familjen inte bögfasoner? Vad är det för fasoner?

8)

Jag har ingen aning om vem du är. Jag har feber och jag är förvirrad. Hjälp? :D

P sa...

ja men du lirade eller lirar väl i auberon ja det heter väl så bandet ditt?? Tokförvirrad nope inga bögfasoner här inte är kvinna gillar män har man. Eh Känner mig ännu mera snurrig grogg någon näe

Fredrik sa...

Pinsamt för mig. 8) Jag trodde du var en karl.

Jo. Auberon heter vi. Vi heter så ännu. Hur som haver, har du sett os live kommer du från Umeå? Ja. Hur påminner mana folk om det? 8) Vi var garanterat bäst. Jag var nog snygg, men det är inte helt säkert...

ööh Min fråga: känner jag dig? 8) Ska jag gissa på tjejer som heter nåt på p? 8) Hjälp till lite här. Annars blir det inga lefsor.

P sa...

hjälpa till och hjälpa till vill ha lefsa ändå ha ha.... No Umeå Only El Stockholmo.Men ni har väl giggat i den stora staden. Nåja rackarns god mat i Lapplands väsby the white horse ge mig mera oxfile.... Har du vart där?

Fredrik sa...

På vita horan, som jag kallar restaurangen, har jag... aldrig varit. Men det är nog den enda restaurangen i byn jag INTE ätit på. Mat är en passion. Du skulle se min mage. hehe

Auberon har spelat live i Ånäset. Och Sikeå hamn. Och, ja, Robertsfors. :D Aldrig längre söder ut än Kramfors, tragiskt nog. Det kommer att bli ändring, snart. Men än så länge är vi syd-oskulder. Så... Where did you se oss?

Lefsa. Du menar alltså att du vet vad lefsa är? Det är inte illa. Det är nästan inga som vet det. Jag är jävligt imponerad! 8) Jag är beroende. Lefsa, bakverkens svar på heroin.

P sa...

hello nja då har jag inte sett er live än. Har sett så mye band så man blandar ihop allt. Faan man börjar bli gammal. Klart du ska äta på horsen så grymt gott kött där. Om du inte är vego förstås men det tror jag inte. klart jag vet vad lefsa är jobbar ju som kock.
thaihaket är bra det med vi har en likadan här där jag bor.

Fredrik sa...

Åldern är en bra ursäkt, den är liksom allomfattnde. 8) Hollistik.

hehe Jag äter kött. Inte vego. Jag försöker att äta vilt, då jag på något morbit sätt tycker att djuret i alla fall fick ett fritt liv innan det dog. Jag är sjukt ambivalent i frågan. Jag VILL vara vegitarian, men ska det vara gott, nyttigt, vagitariskt är det svindyrt. Linser räcker inte. 8)

Som ekonomin ser ut i landet på hagvägen är det en bit in i framtiden som jag ser besöket på hästen äga rum. 8)

Thaistället? Jag gillar Tiger. Billigt och svingott! Sen är faktiskt stället vid Hemköt bra, vad fan den nu heter. Red... nåt. Och sushin! Det är min favorit. Be om strutarna! Och säg att det ska vara med allt, men i små mängder. Ibland fuckar de upp. hehe Väsby bästa hak! Jag lovar.

P sa...

thaistället heter palm village. Så ingen horse än på ett tag vad synd men stället finns ju kvar så det finns tid besöka. Åh jag älskar<strutar så grymt gott beroende på vem som gör dem. Får väl ta en tur till lapplandsväsby snart var ett litet tag sedan innan jul närmare bestämt. då var de horsen vi våldgästade. hak är bra speciellt lokala hak. Annars är jag stammis på zanzibar men det är Runt stureplan det. Hejs så länge.

Fredrik sa...

Jag Hästen finns nog kvar. I och för sig har Fame lagt ner verksamheten. Vilket förvisso inte förvånar. Dyrt och ganska dålig service. Och maten var inte helt hundra på slutet. Jag gilalde deras burgare dock. Mycket fina!

Mat. 8)

Japp. Strutarna är grymma. 8) Kärlek till den som kom på den. hehe

Runt stureplan har jag då rakt inte råd att äta. 8) Jag har jobbat där i krokarna några gånger. Biblioteksgatan var ok, då var det nära till Max i alla fall, även om min figur klagade... :D Men, sen hamnade jag på humlegårdsgatan... I korsningen som går upp mot fucking svenskt näringsliv. Då var det långt till alla matställen. Du vet, vi byggarnetare äter vid nio. Då stiger folket där upp. 8) hehehe eller, då kunde jag hålla mig för skratt. Inte nu. 8) Pressbyrån, som ligger i hörnet där, där fixade vi fasaden. Så ser det bra ut tar jag åt mig. Ser de inte bra ut är det någon annans fel. hehe

p sa...

komiskt det är faktiskt dyrare på horsen än vid vårat stamställe på sturis. Fast och andra sidan åt vi de dyraste på horsen. Jo byggisarna äter tidigt när vi andra knallar till kneget. det går att laga bra billig vego tro mig. Men lite kött och liknande vill man ändå ha så satsa på ekologiskt kött etc....
Finns massa goda vegobiffar man kan smaska i sig. quinoabiffar med fetaost ymmie

Fredrik sa...

aah Du menar angående vegetarianpratet? 8) Jodå, det går. Men, ja, jag kan laga tre rätter. De blir goda. Men sen då? 8) Det är fyra dagar till i veckan. Tjejen kan laga några rätter. Men det är en vecka... Det blir rätt enahanda känner jag. hehe

Jag vill ändå veta vem du är? 8)

p sa...

Tre vegorätter är inte mycket att dekorera granen med skämt åsido jag jobbar som kock så vill du ha tips kan jag mejla dig billiga och läckra recept annars gå in på tex vegetariskt.com.
Sedan så finns ju http://www.vegankrubb.se/
Massa bra info och helt veganskt.

En bra vegokokbok är också att rekomendera. Finns en bilig rutig sak i butikerna. Annars kan jag rekomendera vegoparadiso. grym liten bok sök på nätet så får du upp bild på boken.
Vem är du vem är jag?

Fredrik sa...

Nej. tre rätter är lite lite. Men, det blir så. Jag tar bort köttet från mina paradrätter. Det är väl typ tre. 8)

Men ge mig gärna tipps! Jag har just nu zucchini, äggplanta och... ostronskivling.

Vad kan man göra med ostroskivling?

Jag vet vem jag är. Nu har jag bestämt att jag vet vem du är. Vem du än är! 8)

Kokböcker har jag... eller min sambo, en hel hylla med i köket. Jag har änvänt...tre. 8) I och med att jag är så bekväm. Jag vill SE då någon gör maten. Sen kopierar jag det och glömmer lite, så det blir liksom en egen rätt.

Kock alltså. Jag kanske bjuder in mig på mat! :D Mat. mmmmmm

p sa...

dessa grönsaker + svampen då kan du tex steka ihop med någon god soja tex tamarisoja lite lyxigare men så god. servera medoch blanda ihop med lite risnudlar eller någon god pasta. stek tillsammans med steknudlar kanske och lite soja. En hemgjord teriakysås funkar alltid att blanda med. godare och billigare än färdigköpt. stek allt med svampen och ha som fyllning i omelett.
ingrediensena funkar även i en wook baserat på grönsaker kompletera med bönor så blir det matigare och proteinfyllt. du kan även panera grönsakerna på samma vis du panerar kött och fisk. servera med sås och valfritt tillbehör tex ris.
ja det var lite tips
visst middag hos mig he he....