lördag 19 februari 2011

Varghatet i sverige... Vad är det för fel på jägarna? Hur små är deras hjärnor/kukar? Är det Kattstorlek på den?

Jag vet, vi slår ihjäl den här vackra varelsen...



Jag har läst lite om vargarna som hatas av obegåvade jägare. Jag förstår förvisso att de kan vara ledsna, då vargarna tar deras hundar, men hundarna är inte ett naturligt inslag i vår natur, det är vargarna. Att då ge sig på vargarna för att de försvarar sig, det är så dumt att endast en Reinfeldt skulle kunna gå med på det.

Och det gör han.

Han skjuter bara bort frågan till någon som inte är han, och sen kniper han käften. Tills han blir citerad i tidningar och sedan kritiserad, då slår han bakut. Trots att han bara ljuger.

Nu har de hittat en ihjälkörd och ihjälslagen varg.

Argument mot vargen: det... öh, det... vi hade varg, sen skjöts alla. Det måste ju betyda någonting.

Ja. Att de som skjöt ihjäl dem inte vill att deras tamboskap skulle tas. Lata djävlar.

Argument mot varg: de tar barn.

jo... Nästan en gång varje sekel. Eller? Överdrift? Förmodligen.

Min farfar, som jag alltid återkommmer till i de här frågorna, vallade får som 5-åring i Tänaby. Han hade en käpp mot varg, lo och björn. Kanske dags för jägarna att sluta med blöja...

Eller försöker de kompensera för minimal kuk? Något är det. Och det är inte bra.

2 kommentarer:

jöjj sa...

du!

tsss...

bah.

du. shhhhhhsss.

förstör inte nu ba h ; sjjjchhh

Fredrik sa...

Jag måste! 8)

VAdå?