söndag 20 februari 2011

Kontemplera; rosa nagellack

Veckan som gått var dum i skallen. Borgarna fortsätter att begå övergrepp på verkligheten, både i sverige och i mellanöstern - i mellanöstern fortsätter de att tjata om att det kan väljas fel ledare nu då demokrati helt out of the blue, är önskvärt. Argument som, det sitter i deras gener, eller DNA att de inte vill ha demokrati, kan vi lugnt våldta, eftersom att det argumentet förtjänar det. I landet skyller borgarna på sossarna, eleverna, läkare... ja, alla utom sin egen politik, trots att det är just deras egen politik som är problemet.

Problemet är att de som blir våldtagna här är de som redan blivit förnedrade. Allianspolitik FTW! Om man är fascist alltså.

Birgitta Ohlsson tycker att muslimer är farligare än nazister. Att de är ett större hot. En självmordsbombare, en död. Nassarna har 14 mord/mordförsök på sitt samvete de senaste tio åren. Men vi ska vara rädda för muslimer. Du tar den i tvåan då du kommer på sådanna dumheter va, Birgitta? Det är ju skitkorkat...




Mina kompisar tyckte allihopa att det här var coolt. Rosa! För killens skull! Nu är det ganska nött, men det sitter kvar. Fight the power!



Det värsta jag läste förra veckan var om en lite pojke som blev mobbad för att han gillade rosa.

Jag har så jävla många frågor runt det här. Lärarna som inte ville ta kontakt med föräldrarna, va? Förklaring tack, och, det var en småsak - det är inte ett svar. Och vars fan fick de där ungarna åsikterna att rosa på killar är fel ifrån? Hej föräldrar, ska vi slåss lite? Med hammare? Jag slår först. Äckel jävlar!

Min fråga är: vilka är dessa människor? Är de Per Ström allihopa? Jävla monstersabbade dårar vars verklighet platsar bäst tillsammans med litervis av LSD.

Sen läser jag om Åsa Linderborg i Big Brotherhuset, och inser, att det är inte mig det är fel på, det är ni andra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Veckan som har gått var dum i skallen. Jo, instämmer.

Schyssta naglar. Min sambo påstår att han kan känna när han har nagellack. Det kan inte jag.

Jag vågar inte ha rosa på mig. Det funkar inte med min image.

Wonder Warthog sa...

Rosa? Spiffy!

Anonym sa...

Jag har läst om Åsa Linderborg i Big Brother huset. Men du får utveckla. Jag hittade många sjuka grejer där, men inget som förvånade. TV produktionsbolagen är sjuka, det är väl det som är det mest anmärkningsvärda.

Fredrik sa...

Det hon säger. Hon säge rju samma sak som du, fast, eftersom att hon är Åsa och jag är hemligt förälskad i henne, tycker jag att hon är lite mer briljant. ;)

Anonym sa...

Jahaja, kanske därför jag tyckte att det hon sa var självklarheter. Men du ser ju Åsa jobbar på AB jag har tio bloggläsare.

Anonym sa...

Jag tänker anta en bitter och knepig attityd här framöver, så länge jag orkar, haha. Fan, blä. Skit. Bajs.

Fredrik sa...

hahaha Bra med bitterhet.

Jag är inte bitter. hehe

Jo. Självklarheter. Det är ALLTID självklarheter. Det är det som är så tragiskt.