torsdag 3 februari 2011

G D Toros At the mountains of madness, uppdatering.

Ja, med fantasi kan detta vara läskigt. Med en annan ingångspunkt kan det vara vackert. Jag väljer att bli livrädd, det passar texten här under



Som folk som läst här vet, är det ett par saker som får mina safter att flöda, och få saker som får dem att flöda lika mycket som då Howard Phillips Lovecraft är med i bilden.

Nu kanske ni kräks lite ohämmat då ni tänker på mig och safter i samma mening. Bra.

Hur som helst försöker jag hålla mig uppdaterad om filmen, som Guillermo del Toro har för avsikt att göra.

Det är dock en sak man måste känna till, och det är att filmen inte fått grönt ljus. Det är inte säkert att den blir av. Det är otroligt frustrerande. Det är som då den där snyggingen du aldrig fick börjar visa intresse för dig, förälskar sig i dig - för att dö just innan ni skall fullborda förhållandet. Det duger inte med ett lik i sängen, det duger inte med Blair Witch project - en värdelös film - du vill ha det du längtade efter. Ta bort "kvart-i-två-ragget".

Svammel...

Hur som haver kan ni fördjupa er i Toros åsikter, tankar och - ett par spoilers får vi ockskå. Cthulhu ska tydligen vara med i filmen. Kul, även om han inte är med i berättelsen, mer än som omnämd, har jag för mig. Skit i det. Gillar ni det på samma sätt som jag är det inte spoilers - jag har läst boken - det är teasers.

Källan är alltid unfilmable, först och främst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Väsby, passerar just nu.....:)

Fredrik sa...

Va? Var är du och härjar? 8)

Fredrik sa...

Eller, ja. Var fattar jag ju nästan. Frågan är, varför? 8)

Anonym sa...

Jobbar

Anonym sa...

Aaaaarlanda, home