torsdag 9 september 2010

Vinyl: L och M.

Vinyl-time

Jag och min nagellacks pundande flickvän har hållit på att sätta ihop hennes vinylspelare. I fem år. Det saknas en kabel och våra tummar verkar fastvuxna i respektive anus.

Jag har i alla fall tagit en tredjedel av min samling till hemmet. Jag tillbringade morgonen med att kika igenom den. Gud vad trevligt det kommer att bli!

Den back jag har framför mig börjar på L och inleds med LA Guns. Självbetitlad sak. Jag tror att köpte den efter att jag sett dem live som förband till Skid Row 91 eller 92. Kul spelning, gruppen är väl ok.

Lita Ford. Hennes sista trevliga skiva, vad jag vet. Dangerous curves, en kanonlåt! Mer kommer jag inte ihåg. Jävla avsaknad av vinylspelare…


Tuffaste metalbruden på 80-talet.


Liege Lord sen. Två skivor, Burn to my touch och Master control. Ett Crimson Glory Maideninspirerat amerikanskt band. Bra sång!



Liege Lord. Amerikansk metal då den är bra!


Sen har vi några Lizzy Bordenskivor. Loudness med gamla Obsession/Ynngwiesångaren Mike Vescera. Härliga tider!

Sen blir det bara bättre och bättre. Macalpine, Aldridge, Rock, Sarzos klassiske Project: driver. Macalpinesoloskivor. Tyska Mad Max, som jag skrivit om tidigare på blögg’n.

Malice, Mania, som jag också skrivit om(då jag skrev om tysk metal). Tyskt och underbart! Manowarsamlingen kan man bläddra förbi snabbt, för att landa på Marrilion, som jag inte ens vet om jag lyssnat på. Sen Megadeth, Metal Church, någon obskyr samlingsskiva, sen Metallica.

Meshuggah, följt av en ”metalguitars”, sen har vi underbara Mezzrow, Midas Touch och Mordreds bra skiva In this life, med hitten Falling away. Bra Fait no more-thrash. En samlingsskiva och en gigantisk Mötley Crüesamling avslutar bokstaven.



Till och med omslaget luktar Faith no more. Men detta var tidigare. Har jag för mig. Föregångare?


Är det underligt att man vill ha igång vinylspelaren? Alltså, N börjar med Nevermore och Nightmare (fransoserna). Guld!

Jag ska opperera bort tummen. Snart… Då jävlar skall här ölas och lyssnas.

8 kommentarer:

smegMMA sa...

Är subban på bilden Lita Ford?!

Fredrik sa...

En gammal... äldre version. Hoppas jag. 8)

Fredrik sa...

Tänkte undvika de lättklädda bilderna där hon ser ut som en sönderknarkad hora.

Anonym sa...

Emman sa töckena: Operera tummen? Du menar så att sätta fast den så att ni lagar vinylspelaren? eller har den blivit sjuk eller trasig?

Fredrik sa...

Den sitter fast i dajmen. 8) Tummen är svart av skit.

jöjj sa...

det är kul att damma av vinyl, och mer SPORT än att lyssna på mp3. more fun!

vet ändå inte om vinyl är så där jävla häftigt och koolt och att det låter bättre än digitalt och shit. det är roligare mest.

stenkaker rules. allt annat är för posörer!

PS: om feline undrade vem som fyllde i THIS SUCKS-knappen på hennes inlägg med nagellackssamlingen så var det JAG.

:D

Stones sa...

Vilken trevlig back du hade, vinyl är ju skitkul.

Fredrik sa...

Tack! Japp, vinyl rockar! Inte jag, dock. Slöast i världen. 8)