fredag 10 september 2010

Dream Theater


Mr Mike Portnoy


Trummisen i Dream Theater, Mike Portnoy, har hoppat av.

Det hade jag inte väntat mig. Jag är i chock, och undrar hur mycket av bandet som försvinner nu, influensmässigt. Portnoy har ju enligt egen utsago varit den som valt förband då de turnerat, och är det något som de varit bra på, utöver att ibland göra kanonskivor, är det att ha intressanta förband på sina turnéer. Att de vågar ta ett band som Ophet under vingarna säger en hel del, skulle jag vilja påstå!



Komplex? Vansinne? Genialitet!?!!


Förklaringen skall vara att Mike har haft roligare i sina sidoprojekt, de senaste året, än med Dream T., det är alltså inte så mycket att orda om.

Men jag saknar honom redan i bandet. Han är en av mina favorittrummisar, helt klart.

Skit händer, sen trillar du ner i det.

4 kommentarer:

jöjj sa...

ojj, råkade trycka på intressant 2 ggr (haha bara så du vet att du bara har EN tryckare. haha. än.).

Han är en av dom där trummisarna som är lika roliga att TITTA på som att lyssna på (helst båda!). det ser så enkelt ut. när man kollar på t,ex bassisten i DT är det mer som "ååh vad svårt det här är. kolla vad svårt!!".

:D

mera kul!

Fredrik sa...

Ja. Jag tror att bandet har förlorat sin motor. Tragiskt. Blä!

Hur som haver, livet går vidare. A change of season ;)

Får gråta lite till Metropolis prt 2...


metal! HEHEHE hehe

Grimgoth sa...

haha, Björklöven av alla lag?
Finns dom än?^^

Fredrik sa...

Knappt. Och det gör ont. 8)