tisdag 7 september 2010

Maud

Nu har jag hört hur arbetslösheten skall ordnas. Maud är en ovanligt ful kvinna i sina sämsta år, som leder ett av sveriges sämsta partier. Ctureplanspartiet. Jag hatar henne eftersom att hon inte kan debattera, hon bara jiddrar i 290 km i timmen. Argt så det förslår, men helt utan innehåll.

Hennes obegåvade, eller geniala, lösning på ungdomsarbetslösheten är att ta tryggheten från de äldre på arbetsmarknaden Då kommer nämligen, hux flux, alla jobb sverige saknar att dyka upp. De ungas hjärnor ska skapa de jobben.

ok

ridå...

På vilket företag då?

Hur många jobb skapas på detta sätt, Maud?

-Många.

hahahahhh Skrattet fastnar i halsen. Hon är så jävla dum. Och folk röstar på henne...

Ge regeringen sparken eller lid av eran idioti.

Och ja, jag skulle givetvis ogilla henne även om hon såg ut som en kvinnlig version av mig.

Tillägg: Om Maud hatar Lasse Ohly så mycket, vad är det hon hatar? Att han är för minskade klyftor i samhället? Att han vill bekämpa orättvisor? Att han vill sattsa på vård skola och omsorg? Maud, vad gör det dig till? Är du mot allt det där?

Vad gör det er som rösta på Maud till?

6 kommentarer:

Simsalablunder sa...

Yepp, tanten är rakt igenom stockdum. Bläddrat fram å tillbaka underutfrågningen. Pallar inte många sekunder av hennes pladder. Varje gång jag stannar till säger hon något dumt eller intetsägande. Helt obegripligt att hon kunnat klättra så högt i ett, åtminstone tidigare, folkrörelseparti.

Fredrik sa...

Jag har inga ord för den här kvinnan som gör sig bra i skrift, tryck eller talform.

Dessutom var hon putslustig; jag skall minsan aldrig säta mig i en regering med en kommunist. Raka besked. Hon riskerar att åka ut ur riksdagen. Man kan hoppas. 8)

Men bäst var ändå jobbfrågan! Sämst var journalisterna.

jöjj sa...

jag diggar nya funktionen. Intressant , haha (haha!) och nejdu!

:D

här skall tryckas!

Fredrik sa...

Äntligen! Jag är lite less på att trycka själv hela tiden. 8)

Man får välja själv. Vad det ska stå. Alltså. 8)

Anonym sa...

Jag tar Maud alla dagar i vecka över Mona Sahlin.
Man tilltror henne en större politisk kapacitet än hon har. Det är inte så märkvärdigt, det som kommer över hennes läppar. Hennes styrka är inte tänkandet, utan hennes styrka är att förmedla ett budskap.
Göran Persson i en intervju med Erik Fichtelius i oktober 1997. Från den första delen av Sveriges Televisions dokumentärserie Ordförande Persson den 19 mars 2007.

Fredrik sa...

Jahopp. Och om Göran Persson säger det så är det... ja. Vad är det då?

Ingen frisk människa tar Maud för någon annan människa. Till något!

Senkan man ju påpeka att GP både var sosse och cuf:are då han var ung. News flash...

Jag vill inte ha en minister som är så korkad som maud. Jag vill inte ha Maud. Rösta rätt för fan.