söndag 19 september 2010

Enkilda fall

Som sagt: Reinfeldt sa om klamydiabrevet, att det var ett enskilt fall. My ass.

Tänk er de som inte kan uttrycka sig. De som inte orkar. Jag vet hur jävligt det är eftersom att jag levt mitt i ett av dessa tusentals ensilda fall.

Nu är ni alltså på väg att låta dessa inhumana äckel få sitta kvar? Förvånas inte om det blir mer våld på krogen då bittra människor försöker supa bort sorgen. Då hjälper det inte med fler poliser, de hjälper med en ansvarstagande politik. Den finns inte ens nästan nära högern. De har sin socialdarwinismen. Och vid tillfälle, sin kommunistskräck.

2 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

På Fejjan skrev Henrik Schyffert nyss att han går och röstar rödgrönt för han vill leva i ett Sverige där vi tittar lite mer på varandra och mindre i plånboken! Tänk om alla var lika kloka som han...

Fredrik sa...

Ja. Tänk om. Men då mediautrymmet är borgerligt till 90% är det svårt att skapa opinion för humanism.

Du har röstat? 8) Jag har!

Nu ska jag göra sista jobbet. Dela ut valsedlar. Later skater!