söndag 12 september 2010

Ner i backen igen. q till s(1)

Jag rotar vidare i den back jag har framför mig! Det var kul igår, då kanske det är kul idag också, vad vet jag? Fråga imorgon.




Queensrÿche...

Q. Jag har ruggigt många band på Q i min samling. På cd... Kanske 3? Queen, Queensrÿche och... quatro stagioni? Jag vet inte. På vinyl är det ett band. Men jag saknar en skiva, ser jag - märkligt. Jag vet att jag har den...




Lite mer skivor på R. Tuff bokstav för övrigt.


Rage är i och för sig inte så bra. De gör en bra låt på varje skiva, sen är resten utfyllnad. Tyvärr finns många sådana band.
Rainbow! I dessa Diotider är det bara att erkänna: jag älskar Rainbow med Dio. Anledning till att det är dubbletter är givetvis att de skivorna köptes antingen full eller då jag samlade på olika pressar. Men det var länge sen nu! Nostalgi! Record Heaven fick alla mina pengar från 16 till 20-år.
Ratt är ett fvoritband. Mörley Crüe, goddamn! Dock lider de av bristen på bra låtar, de låtar som är bra rockar fett. De andra, inte så mycket.
Return. Signerad. Samling. hahahahahaha Klockrent!
Riot är svinbra amerikanske heavy metal då den verkligen är bra.
Reptile smile, vad fan är det? Vad gör det i min samling? Är det bra? Jag har helt glömt denna skiva. Ska bli kul att återupptäcka!
Raven... Är mer roliga är bra. De hade sina stunder, men hockeyhjälmarna skrämde bort mig...
Bon Jovies sologitarrist, Richi Sambora gjorde en soloplatta. Som är bra. Bra AOR, eller vad det kallas. Snygg musik. Inte farlig, men bra till samlag.
Sen är det några samlingar och nåt band jag fan inte vet vad det är, igen.
Running Wild vet jag vad det är. Men här saknas det fyra skivor. Jag börjas misstänka möss i samlingen!





Detta är bara de S-skivor som var med i denna back. Det finns ganska många skivor på den bokstaven. Typ som M.
Savage, S.A.D.O och Savage Steel får dock se sig som mindre viktiga eftersom att Savatages Hall of the mountain king är en av världshisoriens bästa skivor! Fuck alla som inte håller med.

Nu får det vara nog med vinyl på ett par dagar, jag blir ju bara ledsen då jag inte får lyssna på skiten.

10 kommentarer:

jöjj sa...

mer än hälften av dom där skiverna är hur bra som helst!

säkert resten oxå, men dom har jag inte hört tillräckligt mkt på, vad jag kan minnas. eller än.

:)

jöjj sa...

första kommentaren och klicket var INTRESSANT,

andra var (när jag läste lite noggrannare)

"Bra AOR, eller vad det kallas. Snygg musik. Inte farlig, men bra till samlag."

HAHAHA!

:D

Fredrik sa...

Och på tal om det så såg jag en video med Bhon GJovie, det är inte ofta men ser musikvideos nu förtiden. Och som en käftsmäll på den så kom Crimson Glory med Lonley efter det. Guuuud vad jag var glad. 8) Men de är inte snygga. Jävla maskband. hehe

Lyssna på Father time från Smaboras skiva. Fin bot. man vill bara ligga.

8)

Raibow har jag två av alla skivor, jag undrar om det inte är dåligt att ha skivmässor på söndagmornar... hahahaha huhuhuhu

fittknullbajsjasatan sa...

que?

du menar knulla.

det blir allt svårare och svårare att pallra sig till skivmässorna på söndagar trots att din nazikompis brukar vara där.

:)

// Fittjathan

jöjj sa...

crimson glory var väldigt bra, dom där skivorna jag fick låna när du var granne första gången på ålidhem mittemot med tony där jag rökte första gången.

:)

aah. orkar inte med sambora. minns knappt vad det var jag lyssnade på igår, som du tipsade om.

jag ska spela bas mer och vara mindre här tycker jag.

kanske mer i stockholm. mitt basbands sångare bor i stockholm

:)

jöjj sa...

han åker hit upp på varje rep. som vi ska börja med.

så jag borde ju åka ner lika ofta när jag fått ett jobb och har råd med sådant.

:)

försökte på H.ströms men det var nog inte möjligt förrens i vår, kanske. vilket nog mest är inte.

man kanske borde jobba på konsum i stockholm och bo här?

jöjj sa...

han åker tom upp bara för bandmötena vi har haft typ varannan helg då vi dricker öl.

och jag menar här uppe är det omöjligt att få jobb på konsum.

så måste man väl göra för att inte vara en belastning för samhället?

:/

Fredrik sa...

Hur skulle du kunna vara en belastning för samhället? Samhället finns tack vara dig och för dig. Det är samhället som är en belastning de gånger samhället blir mer än den hjälp den ska vara. Samhälle är bara ett ord. Fuck society. 8)

Vad rekomendrade jag igår? Det vill JAG höra. heh

Riche är inte så viktig.

Crimson Glory är det dock. De gjorde två bra skivor. Sen en kass. Sen en bra igen. hehe

jöjj sa...

det var nån form av snäll thrash, som du beskrev det, med ett tufft intro där nån snackade om häftiga saker.

nu vet du.

lyssna!

jag är en last, som de flesta har svårt att sluta med

:)

jag är övertygad om att lars ohly blir staTsmenister i år. då slipper jag vara en B-lastning.

möjligtvis får man köra baklastare. det vore koolt.

haaej

Fredrik sa...

Ja just det. Heathen. 8) Bra bra Lyssna på! Jag äger skivan, eftersom att jag samlar på bra musik. Ibland köper jag tydligen även halvbra musik. Se bara i min vinylback. 8) hehehe hahahaha hohohoho

I vilket fall som helst: Vi kan inte vara en belastning för samhället. Samhället är inte en organism. Och ser man det som en organism blir det läskigt, för då oppererar man bara bort det dåliga. Vem bestämmer vad som är dåligt? Jag mår DÅLIGT. 8)