tisdag 28 september 2010

Jonas Sjöstedt for the win


Framtiden?



Jag har pratat mycket om V eftersom att jag ser det som mitt parti. En fråga jag har haft problem med är varför vi har tjatat om en kvinnlig ledare, jag tycker inte att vi ska ha en kvinlig ledare, jag tycker att vi ska ha två ledare, som miljöpartiet - en manlig och en kvinnlig. Det är deras bästa bidrag till politiken, deras politik är ju mer än bara något tveksam. Man kan, enligt mig, inte motarbeta människorätt bara för miljön. Utan människan har deras politik ingen mening. Miljön kommer att anpassa sig och gå vidare helt utan mänskliga minnen.


Skit i det, gör som Jonas har sagt och som jag brukar säga: ge oss två ledare. Josefin Brink och Jonas Sjöstedt är mina förslag. Jag andas morgonluft! Gårdagens ångest, som varat konstant sedan innan valet, har nu blåst bort, och trots att världen fortfarande ser ut som en mörk dröm, känner i alla fall jag hopp.

Fight the power!

Nu har även Jens Holm pratat om förnyelsen innom V.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Emman instämmer

Fredrik sa...

Go emma, go emma, go emma. *dansar* 8)

Kand. David Jonsson sa...

Jag håller med Jonas om att ett delat partiansvar är något som jag gärna skulle se inom V.

Fredrik sa...

Jag håller med mig själv. 8)

Anonym sa...

Emman sa: Jag tycker också att jag är go.

Fredrik sa...

Emma är störd. 8)