tisdag 14 september 2010

Dagens trams

Då jag har fastnat lite i den livsviktiga listan över mina (tio) most importante skivor, har jag funderat på vad som är grunden för att en skiva ska få vara med på listan. Det var liksom enkelt i början, då valde jag bara de uppenbart uppenbara, men då jag sagt att jag inte ska ta med mer än 10 skivor blir det helt plötsligt svårare. Lösningen kan vara att bryt mot reglerna. Det är jag ganska bra på att göra.

Jag är på skiva 7, oavsett om jag skrev 8 senast. Det är bara för att jag saknar koll. På mig själv. Och jag är för lat för att kolla upp sån skit. Googla is for suckers, jag bara gör.




Ibbe, håller ordning i samma studio där bilderna på mig är tagna. Goatsodomizersession, demo förra året. Nu är Aeon sugna på Ibbes trumtjänster. Killen kan slå!


På tal om Auberon så har jag lite nyheter: Jag och trummisen Ibbe, jammade iväg dimmorna en sen kväll i replokalen då vi fick besök av Icondemn-trummisen och en snubbe som tydligen jobbar åt Therion som ljudkiller – och så slår han tydligen på en baskagge lite nu och då – Sammy kallas han, han gillade Auberonmusiken så mycket att han vill spela in oss. Guuud vad trevligt! Vi är lätt hårdaste bandet i Stockholm, vilket inte är så svårt, eftersom att i s-holm finns det bara moderater och punkare.

Death metal! På riktigt.

Det var allt för nu.

Ge mig lite socker, bäbis.

2 kommentarer:

jöjj sa...

visst blev det svårare att välja top 10 när du tog fram LP-skiverna?

Visa fittan, så får du glass!

:D

bra med studiotid iaf!

Fredrik sa...

Japp 8) Vi får se vad vi kommer fram till. Kul i alla fall!

Nja, det hade inte så mycket med vinylerna att göra. De flesta skivorna hade jag ju endast på vinyl från början. Queensrÿche, Helloween. Egentligen är det väl bara Cannibal och Machine head som jag inte har på vinyl. Och Cannibal har jag på vinyl. hihi

öh Dark Tranquillity har jag inte på vinyl. Sorry.

Vad fan har jag valt för skivor? 8)