tisdag 21 september 2010

Vinylbacken. G.


Fotat i min fantastiska soffa.


Jag tar mig ett dopp i vinylsamlingen. Jag kör från G idag.

Gamacide, som inleder bokstaven, är ett uselt thrashband. Har jag för mig. Jag bestälde den från Dolores records, då de fanns, eftersom att det STOD att det var bra thrash. Rip-off!

Lite Gamma Ray följer. De jag har på vinyl, det finns några 7”:or också, men de är inte hemma i mitt hus.

Garry Moore. Trevlig snubbe. Ibland.

Giuffria… Fråga mig inte. Jag tror att den var extremt billig. Jag har öven för mig att den är extremt dålig. Men jag tar inte gift på det.

Gotham City, med sångaren som sen gick till Nocturnal Rites (Andreas Zackrisson alltså, han sjöng på de tre första skivorna). Bra men lite oslipad heavy metal. Charmigt är det i alla fall.

Glorys svarta skiva, Danger in this game, är mycket bra svensk Europe-influerad hårdrock. De blev dock sämre och sämre, och då gamla Yngwie/Maddisonsångaren Göran Edman tog över var de direkt tråkiga. Trots Edmans unika och härliga röst.

Gravestone är tysk heavy metal. 80-talshemligheter, de blev aldrig stora, men de släppte ett gäng bra skivor. Undrar om inte Hammerfall gjorde en cover på bandet. Jag kan ha fel.

Grim Reaper är svinbra engelsk heavy metal med en jävulskt bra sångare. Jag föredrar sista, Rock you to hell, men de två andra skivorna är bra de med. Rock you to hell är dock lysande och ett måste om man gillar heavy metal. "Did you always do what mama said, brush your teeth and go to bed – that way, it never worked for me". JÄÄÄÄ! Rebeller. Hehe

Guns ‘n’ roses… mja

Grinder kommer jag inte ihåg om de var bra. Kanske, kanske inte. Thrash tydligen. Om jag nu kunde få igång vinylspelaren…

12 kommentarer:

Stones sa...

Härliga dyk bland det svara guldet.

Tips på lite svarvare så du kan spela dina skivor.

old skool spelare 500,-

http://www.blocket.se/stockholm/Lp_spelare_luxor_29399188.htm?ca=11&w=1

Vintage 800,-

http://www.blocket.se/stockholm/TUNG_Vintage_SKIVSPELARE___B_O__Hi_Fi_Grejer_29081198.htm?ca=11&w=1

En klassiker som låter riktigt bra. 900,-

http://www.blocket.se/stockholm/LP_spelare_Dual_cs_505_3_29268247.htm?ca=11&w=1

Fredrik sa...

Det pinsamma är att vi har en bra spelare. Men vi saknar två eller tre kablar. Och jag är otroligt inneffektiv. 8)

Men det pratar vi tyst om. 8)

Stones sa...

Dags att göra något åt det.
Ut med tummen så du får spisa dina plattor.

Fredrik sa...

Jo. Jag ska dra ut den där tummen. 8) Någon gång.

Kanske på fredag. Lön och utgifter brukar passa ihop.

Stones sa...

Ja det tycker du gör rätt i, kan ju inte vara någon stor apparat att få till lite kablar.

Fredrik sa...

Nej. Jag tror att problemet sitter mest i mig faktiskt. Jag känner ingen som skjuter upp saker med samma frensei som jag gör. 8)

Stones sa...

Ok, då gör vi det enkelt, vi bestämmer att du fixar detta nu till helgen! :)

Fredrik sa...

Jag lovar. Att jag ska försöka. 8)

Stones sa...

Gött!

Stones sa...

Är det fixat nu ????

Fredrik sa...

Är solen kall? 8)

Stones sa...

meh!