tisdag 7 september 2010

Döden i vardagen

Jimmy "Bam-bam" Danielsson har dött. Han dog efter en mcolycka i Umeå. Jag önskar inte liver ur någon, men har jag en relation med den som avlidit blir det givetvis jobbigt. Min relation till Jimmy var den ganska larviga relationen att han spelat i Björklöven. Alla som spelat i Björklöven är värd min kärlek, även om de gått till Saik. Nu är han alltså död.



Här jagas han av Saikare, i en bättre tid.


Aftonbladet pungar ut historien om Umeås Hockeysorg. Det stämmer nog. Han var ingen stjärna, men hjärtat var där det skulle. Det är inte flugskit.

Skit bajs och helvete, känns det som.



Det HÄR är våld då våld är snyggt. Och roligt! Länge leve allt roligt! Jag hittade inte målet han gjorde mot VIK, men det var ett av de snyggaste, av en kille som jag inte trodde kunde. Vacker konst!

Tankarna går givetvis till efterlämnade anhöriga.

en fin låt på det:

Inga kommentarer: