torsdag 30 september 2010

Pretty Maids

Tack vare ett par olika bloggar, bland annat en som skrivs av en tjej som heter Lisa, och en som skrivs av, vad jag har förståt, flera personer och den bloggen heter Tune of the day - har jag stött på Pretty Maids överallt. Eller i alla fall på deras bloggar.

Och i min egen vinylsamling...

Jag blev helt enkelt sugen på ett par av deras godbitar från skivan Red hot and heavy.

Here goes!







Samt hitten Back to back, live:





Som min sambo skulle ha sagt: 80-talet!

7 kommentarer:

ztizze sa...

The 80's Rocked !!

Fredrik sa...

Det har du helt rätt i! 8)

Stones sa...

Red hot and heavy är 80 tal!! En riktigt skön platta från Pretty Maids.

Fredrik sa...

Japp. Deras bästa skiva, om jag får tycka - och det får jag. 8)

Men just nu lyssnar jag på: jag minns dig Ammanda, av Cornelis. Det är oxå bäst! aaaah

Stones sa...

Cornelis är kung, om jag inte minns fel så ligger även låten plogen med på samma skiva som är så skön.

Fredrik sa...

Den är med på min skiva ja, men jag har den på en samling. Det är 5 cdskivor. Mycket bra musik! Rätten till ett eget liv, av Viktor Chara. (stavas???) 8) En av de bästa låtarna. mmm

Anonym sa...

Pretty maids....hahaha, jag hade totalt glömt bort dom! tack för påminnelsen.