söndag 28 november 2010

Söndag... but why?


jag har stulit denna bild från en folkpartist. Så jag är mäkta stolt och inser att jag riskerar (dålig) stämning och fängelse. FTW!


Men seriöst, jag skulle inte äta den där bullen. Man ser ju vad som toppar den. Det kan vara två saker, sperma eller Brieost. Det smakar ju tydligen likadant. Jag hoppas att ni låter er väl smakas nästa gång ni käkar lite Brie. hahahaha

Runkbulle FTW!





Lefsa. Do it! Vestlandslefsa. Mycket godare än runkbullar, får jag för mig.



Ja. Söndag. Skallen spränger. Jag får trösta mig med lefsa. Gudarnas smask! Om det nu fanns gudar.




Världens snyggaste skivomslag.


Tycker jag... Det ser lite ut som den där fängelseplaneten som är med i sista Riddicfilmen. I love it!

10 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

Fy fan Fredrik!
Höll på å kasta upp över tangentbordet... Jävla sätt såhär tidigt på morgonen!!!

Anonym sa...

lefsa...vad e det?

Fredrik sa...

Vet du inte vad lefsa är? Jag mår dåligt. 8) Det är det godaste som finns. En norsk specialitet från 1600-talet. Den jäser inte, den skall blötas under rinnande vatten, sen får den mjukas upp i 20 min. Sen ska du smöra RIKLIGT med smör, sockra och kanela. Rikligt. Det är det godaste som finns.

Till skillnad från runkbulle, som jag inte tror är så gott?

Skogis: hahahahaha 8)

Anonym sa...

never heard of....damn vad outbildad jag är...nu ska jag börja baka saffransbullar med mandelmassa..

Fredrik sa...

Det är ingen annan som har hört talas om det heller, du är inte ensam. Min mision här i livet är att predika lefsans storhet. 8)

Wonder Warthog sa...

Lefsor smakar som om dom var bakade på 1600-talet! 8) Sticky Buns (aka runkbullen) är en amerikansk specialitet för att göda redan övergödda ungjävlar...

Nej tacka vet jag en hederlig skorpa med marmelad!

Snyggaste omslaget är Savoy Browns "Looking in" http://www.allmusic.com/album/looking-in-r17425

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Mina smaklökar är inte vad en en gång var men jag vill fortsätta inbilla mig att det är vaniljsås på bullen så den ser fortfarande god ut! Om du ska få mig att spy så skulle du satt en bild med Calle B eller "svällande skallen" på bullen. Då hade jag mått illa!

Fredrik sa...

Vårtan: aah Du viste. Jag spydde inte, men skrattade gott åt synen. :D

Dissar du lefsan får du med mig att göra! No pardon här inte! ;D

Tanken: hear hear! 8) Jag håller med, som sagt.

Nu är det dock lefsan vi skall fokusera på. 8) GOTT!

Simsalablunder sa...

Ett av de snyggaste omslaget är detta:

http://4.bp.blogspot.com/_8TPNkDWHv8I/SvNu3opswmI/AAAAAAAAAO4/xv1R92YsXWc/s1600/0_15015_55f5f950_L.jpg

Han i mitten är Satan.

Fredrik sa...

hahahahaha

bra den där! 8)