tisdag 16 november 2010

Anna Nicole Smith om Israel


Anna Nicole Smith Hon visade inte alltid bröna. Ibland såg man även hennes ansikte.



Hon dog för ett antal år sedan, minns ni henne? Hon vek ut sig på 90-talet, samt var HMs underklädsmodell en vinter. Kommer ni ihåg? Jag har då i alla fall förträngt henne, men i ett av hennes avsnitt – ja, hon hade en egen såpa som följde henne var hon än var, lite som Osbornes – sa hon en sak som fick mig att reagera: ”alltså, frågan om Israel vs Palestina, jag vet inte vad man ska tycka om det”. Typ.

Jag föreställer mig hur hon tuggar tuggummi och ser allmänt pundig ut, lite som ett våp, men det är för att jag är fördomsfull. En av hennes, livvakter/advokater klappar henne förtjänstfullt på huvudet och säger: att lilla gumman, vi står nog på Israels sida.

Bra så...

Jag undrar varför.

Jag undrar hur det kommer sig att liberaler, som säger sig kämpa för frihet, gör allt vad de kan för att ta bort friheten för så många människor, och jag undrar varför dessa människor alltid är underklass och fattiga? Hatar liberaler underklassen? Hatar är ett starkt ord, men om det inte handlar om hat, vad är det då som rättfärdigar mord, rasism och förtryck mot just det palestinska folket? Hur kommer det sig att liberaler alltid står på USAs imperialistiska sida, de borde ju rimligtvis vara i opposition med dem? Är liberal politik galen? Har alla liberaler haft en advokat/livvakt som klappat dem på huvudet och förklarat för dem vad de ska tänka?




Forskning? Bhah, vi har rotting piskan. Fakta? Bha vi är liberaler.


Jan Björklund slår alla rekord i sin fördömda retorik just nu. Betygen går ner i skolan, för första gången på 5 år. Vad tror ni han säger? Japp. Det är sossarnas fel. Kan ingen brotta ner Björklund och binda fast honom och ägna ett par veckor åt att tvinga honom att sluta snacka skit? Man måste komma ihåg att han är jävligt snabb på att ta åt sig av det som gått bra de senaste 5 åren, även om det inte är mycket som gått bra.

Nej. Anna Nicole Smith känns bra mycket mer begåvad än militärjävulen som leder de svenska låtsasliberalerna.

Förra veckan kom någon fårskalle till liberal ut med en samling lögner som sades kunna bevisa, en gång för alla, att hey, Israel måste finnas, det finns bevis, eller något liknande. Lögner. Och förbannade dikter. Alltså, det är inte en lögn att landet måste finnas. Men allt annat är det, i princip. Israel måste sekulariseras. Alla måste räknas som lika värda, annars kommer konflikten aldrig att lösas.

Se här, hur argument efter argument löses upp i sin fårskallighet av en som faktiskt ids ta reda på saker själv, istället för att lyssna på livvakten/advokaten, som stilla och självsäkert klappar dig på skallen.

Den dagen liberalism handlar om något mer än företags frihet, då kan vi snacka. Till dess är det bara att vaggas in i det koma liknande tillstånd som liberaler redan befinner sig i, samtidigt som pappa advokaten klappar dig, likt Benny Hill, på din tomma borgarskalle.

8 kommentarer:

Stones sa...

Benny Hill är kul och det var inte i går man såg nått med han, måste kolla om jag hittar något roligt klipp för att liva upp stämningen lite.

Fredrik sa...

haha Benny Hill är en klassiker. Jag har ju en massa klassiska kanaler, eller vad fan man nu ska kalla det. De visar i alla fall saker man redan har sett, som man kanske gillade, om och om igen. Jag brukar kika på svarte ord. Rowan Atkinson då han var bra. Hur hans namn stavas har jag ingen aning. :D

Stones sa...

Ja just det, The Black Adder :)

Fredrik sa...

Japp! Humor i min smak. :D

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag tror att dessa rika maktfullkomliga herrar ser oss vanliga som ivägen. Vi ska bara jobba för dem men i övrigt ska vi inte ha något liv.

Black Adder och byfånen Baldrick som kom för sent till anställningsintervjun som byfåne! Det kan jag inte låta bli att kolla in!

Fredrik sa...

Tankesmedjan: Jag tror det. Jag vet det. Demokrati är ett problem för dem, för då har alla något att säga till om.

Men de får se upp.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Man är kanske inte så liten, dum och obetydlig som man själv ibland tror!

Fredrik sa...

Just det. Tillsammans är vi starka. DET skrämmer skiten ur dem. 8)