tisdag 30 november 2010

Bildt försvarar massmord med... tystnad...


Så här ser han ut, den ogode CB. Han står i bakgrunden av denna bild. Tack simsala, bilden äger!


Jag skrev för en vecka sen, lite drygt, om Jonas Sjöstedts frågor till utrikesminister CB.

I kommentarsfältet gick funderingarna på hur han skulle slingra sig undan ansvar även denna gång. Nu vet vi. Han skickar vidare frågan till en instans som inte alls har lika mycket med saken att göra som CB själv. Givetvis. Ingen är förvånad. Massmord är ok, om man helt enkelt inte bevärdigar frågorna sina berättigades svar. CB är ju en så bra politiker...

Frågorna.

Det rapporteras i ämnet... på aftonbladets kultursida?

Ungefär som GWB, i så fall. grattis sverige?

8 kommentarer:

Anonym sa...

massmord rules! Jag är i fjollträsk onsdag o torsdag nästa vecka. och jag har blivit loppiskille! hä hä. är på emmaus och blir svinrik!, är typ som myrerna, har en massa böcker där, även. så det är king!

den där filmen du tjatar om kan jag inte se för att jag inte kan koncentrera mig mer än 30 sek. men den är bookmarkad.

sen!

:D

jöjj sa...

glömde skriva namn. om du inte förstoG vem det var. :D

Fredrik sa...

Jag vet vad Emmaus är. Typ 8) Men det låter bra. Eller? :D

Ons tors, it is then. :D

Den är sju plus sju plus sju minuter. Klarar du inte av att se den är du SÄMST! ;D

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Kanske dags för en ny tårta i ansiktet på Carl?

Fredrik sa...

mmm En tårta med... En bomb i? :D

jåjj sa...

so far so good på emmaus. :) vi kommer bo på vandrarhem i tjockholm så ni slipper nattgäst, men vi kan ju ändå va me varann! :D

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

A bömb? yes.

Fredrik sa...

Bömb. :D There will be no fighting in the war-room. :D