tisdag 16 november 2010

Hate Syndicate

Jag har blivit erbjuden att provsjunga med ett Upplands Väsby gäng/projekt, och jag måste säga att det känns stort.

Nej. Jag har inte hört musiken.

Jag bara gillar bandchefen - han är sympatisk - och de andra musikerna som deltar är inga duvungar.




bandchefen


Det ska vara hårt. Jag ska skrika. Det brukar funka. Bara jag får repa, rösten måste vakna, det var ett år sen jag sjöng senast.

Jag uppdaterar allt eftersom.

Just nu säger jag inge mer, jag har ju inte ens hunnit få sparken!

Men namn som Opeth, och Talisman är rimliga i sammanhanget. Inte som influenser, om det vet jag inget mer än att det ska vara hårt.

Metal på er!

14 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

Hann tyvärr inte se filmen... Grattis till jobbet, se till att posta resultatet här på bloggen så man får höra!

Anonym sa...

Kul!

Simsalablunder sa...

Kapellmästaren äger sånganläggningen. Kom ihåg det.

Fredrik sa...

Simsalablunder: vadå? Jag blir nyfiken. Vad menar du? 8)

Radion och skogsmannen: Japp och jodå. :D

Simsalablunder sa...

Kickar man kapellmästaren för att han är dum och dålig så försvinner sånganläggningen. Har varit med om det. Det blev tyst. Han ägde sånganläggningen.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Jag blev petad ur mitt första band för att jag kunde improvisera lite på guran och därmed spelade för bra. Komiskt när man tänker tillbaka på det. Enligt min erfarenhet är det också väldigt viktigt vem som äger dist-boxen!

Fredrik sa...

hahahahahahahaha

Jag äger ingenting. Utom gitarr samt stärk. Men sånganlägning, nej. Fan. Jag måste göra inbrott någonstans. Där ingen kan ta mig. Eller ingen kan komma på mig. Jävlar!

Och är man dålig kanske tystnaden är att föredra?!?

Vad kostar en dylik?

Jag gillar att man blir kickad för att man är för bra. Det måste ändå vara skönt. Jag har ALDIRG varit med om det. Däremot blev jag en gång kickad för att jag inte var hårdrock nog. Vilket kändes som en motsägelse, då jag var mest hårdrock i hela bandet. De personerna har dock bett om ursäkt. Min ära och heder är restored! :D

Simsalablunder sa...

Sånganläggningen på den tiden kostade i hårdvalutan cirkelterminer cirka fem.

Det har hänt att sångaren har ägt micken. Då vill det till att den nya sångaren har en egen annars blir det lite som i fallet med kapellmästaren.

Simsalablunder sa...

Dålig kan man stå ut med till en viss gräns, dum är det knepigare med. Kombinationen dumdålig är mycket svårhanterbar.

Fredrik sa...

hahaha Ja. Dum och dålig. Då kan man lika gärna spela instrumentalt. 8)

Då blir ju inget bra, typ. En dryg sångare kanske man kan leva med, men inte en dum och dålig en. hehe

Stones sa...

Grattis!

Fredrik sa...

Jag har inte fått gigget än. 8) Jag ska bara prova om jag klarar det och det låter bra. men, det ska bli kul att prova!

Stones sa...

Det skulle ju varit jävligt skoj om det gick vägen!

Fredrik sa...

Ja för fan. Bara att kunna säga att man sjungit med Kulle och Marre! Det ligger väl ca: en månad i framtiden. 8)