söndag 7 november 2010

Återupptäckt

Secrecy

Det är lite som att en ny värld har öppnat sig framför mig. Eller som att en sedan länga förlorad kroppsdel har återvänt. Jag har numera tillgång till mina vinyler. Jag har skrivit lite om VAD jag har för skivor, men inte så mycket om hur det låter, eftersom att 15 år i mörkret kan få vilket minne som helst att blekna.

Den här skivan, Art in motion av bandet Secrecy, köpte jag på Loppis/skivaffär’n i Umeå. 15 kr. Jag tror jag lyssnade igenom skivan för att det var Noise som släppt den. Jag tvekade inte på att investera dessa 15 kronor kan jag säga. Nu vet jag dessutom varför.

Det roliga med denna skiva är att det är lite svårt att placera dem genermässigt; det är heavy metal, sången påminner ganska mycket om Michael Sweet från Stryper – utan att låta som en kyrkokörsångare dock – men musiken har inslag av progressiv musik, utan att påminna riktigt om något band. Vilket både är bra och flummigt.




På den gamla goda tiden fick man ibland texthäftet separat, alltså, skivfickan var blank, och så hade man ett ensamt papper med all information som fanns tillgänglig.

Myspace

Metal archives

hemsida, endast på tyska, jag vägrar länka...



Av någon anledning vill inte bilden på omslaget ligga åt rätt håll, men typ såhär ser det ut. Köksbord. Nagelgrejjorna är inte mina.



Låtmaterialet är det absolut inget fel på. Trisomie XXI är en hit. Last of the dynasty och A new begining likaså. Och det är de fyra låtarna som ligger på a-sidan av skivan. B sidan är inte lika bra, men den är inte på något sätt dålg. Skivan hårdaste spår ligger där, och som allt annat på den här skivan är det mycket bra! Om man kan tänka sig en mix mellan Helloween, Dream theater (tidiga) och Iced Earth är man på rätt väg, men ändå inte riktigt.

Bra är det i alla fall.

Upptäck!

Tydligen rockar de ännu. Kudos!


Helt sjuka verser... Säger vi i detta hus. Lyssna!

Inga kommentarer: