lördag 27 november 2010

Hur smakar könsorgan? En text om Brieost, musikalisk orgasm samt messmör

Det har varit ett par sjuka dagar. Jag har inte varit sjuk. Det VAR sjukt.

Hur som helst, jag har haft kul. Spelat musik på en nivå som ingen trodde existerade, samt ätit rå fisk. I strut.



Rå fisk i strut. Är du någonsin i Upplands Väsby föreslår jag att du uppsäker Väsby Sushi och frågar efter de här strutarna. De är gudomliga!


På tal om fisk…

Nu har jag alltså från mer än ett håll hört att det finns tjejer som anser att Brieost smakar sperma. På riktigt. Det skall tydligen vara det hårda skalet, och inte den kletiga massan(??). Som den människovän jag är har jag givetvis spridet den här informationen till mina tuffa polare – de som äter brieost. Och jag är helt säker att om jag får fortsätta att sprida den här informationen kommer homofoberna i det här landet att bojkotta osten. Vi ser alltså slutet på de vidriga salami och bireostmackorna som finns överallt där fantasin är lika djup som… någonstans där den inte är djup alls! Brieost = sperma. Smaklig måltid!

Det roliga är att de tiotalet personer som påtvingats kunskaperna har alla – ALLA – sagt att de inte bryr sig. Efter en eller två dagar låter det oftast: nja. ”Jag gillar faktiskt inte Brieost.”



Championer med sperma. Nej. Med ost. Eller!?!!


Vad har det med fisk att göra? Jo. Fisk brukar ju anses påminna om brudarnas hål, till smak eller lukt – jag är inte helt säker. Jag tycker inte att sushi påminner speciellt mycket om tjejhålet. Däremot finns det ett pålägg som min numera beryktade panel har lagt fram som smakkomplement för fittan. Messmör. Det är för övrigt ett av de godaste pålägg jag vet.

Nej. Lite väl mycket underliv här va?




Om du inte gillar messmör. Då måste du vara bög?


Musiken har fått ta platts. Jag och trummisen körde ett mastodontjam, som pågick i flera timmar. Publiken, ja, vi har ett gäng som lyssnar då vi spelar, var lyriska. Det berodde garanterat på vad de hade tagit innan. Vilka lirare! Men kul var det. För er som inte spelar musik kan jag inte förklara det bättre än så här: man hamnar i trans, musiken som spelas lever sitt eget liv. Tyvärr saknar vi medel för att kunna spela in våra jam. Världens förlust!

Dagens kloka ord ska jag sno av Opethgitarristen och sångaren Mikael. I en intervju fick han frågan om han tog åt sig då bandet blev sågat. Svaret var klockrent! Ungefär: Klart jag blir bedrövad. Jag klarar inte av det. Då måste jag leta upp andra recensioner av den skribenten. Då jag hittar någon jag inte håller med kan jag lugnt avfärda skribenten som en idiot.

Problem löst! Det funkar i alla sammanhang.

Lördag. Idag kommer mamma på besök.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar inte brieost speciellt mycket. Däremot gillar jag rå fisk. Messmör har jag aldrig vågat smaka på.

Nu måste jag göra en analys av det här :)

Kul med spelandet! Energi!

Fredrik sa...

haha 8)

Jag har analyserat klart. Alla killar som gillar brieost är i själva verket bisexuella. Underbart! Vi behöver mer kärlek. Och mat.

Rå fick i Väsby har gått från att vara mediokert men gott - till makalöst! Väsby, om du vill ha fisk i strut! :D

Anonym sa...

Ok, så det är fitta eller Väsby som gäller....? hahaha, verkar rätt så jobbiga alternativ båda två. Men man vet ju aldrig, kanske man hamnar i Väsby nångång, det känns dom det enda rimliga alternativet :) i det här dilemmat.
ICA kvantum på Umedalen har också fisk har jag hört iofs....

Fredrik sa...

Väsby OCH sishi, kan man förkorta det till 8)

Å andra sidan behöver inte det ena utesluta det andra. :D hahahaha

öööh

men fisk finns det väl på fler ställen än ICAkvantum... 8) Jag har fan för mig att det brukade stå någon gubbe på stan och sälja fin fisk. Fisk. Röding. I love it.

Man kan göra god mat med messmör i.

Anonym sa...

fisk på stan? det har jag missat, tror att det bara finns kebabrulle o varmkorv här...
jag håller mig till ICA kvantum, det är mitt "home away from home" (säger nåt om mitt liv, va?)

Messmör verkar läskigt. I wouldnt go there...

verord: slemums - verkar passande i denna konversation.

Anonym sa...

EminentaEmma sa: även mesost.....det är en höjdare. Nom nom.

Fredrik sa...

Radion: haha Slemums. Dagens! 8)

De kanske har slutat med det. :D Fisk på stan alltså, ja, det brukade finns på renmarkstorrget. Annars är tydligen coop-ersboda bra på fisk. Men helt seriöst, hur fan hamnade jag i den här diskussionen. 8) hahahaha

Messmör ska du givetvis smaka på, eftersom att det är gott. På färsk fralla eller på rostat bröd. Rikligt med messmör ska det vara. 8)

Emma: Mesost är ok. Jag har aldrig riktigt fallit dit för det. Men det kan bero på att jag är ensam om att äta det. Det blir alltid över, och som den estradör jag är vill jag inte slänga nåt.

Observera att jag inte vet vad estradör betyder, men det låter snyggt. 8) Jag känner mig smart. hehe

Anonym sa...

Emman sa: Jag gillar dubiös, oxymoron och ambidextriös. Tre klara favvisar när man ska glänsa...jag vet vad de betyder också.

Anonym sa...

Jag har bara en sak att säga: Filantrop!

verifieringsorden blir mer vågade efter dagen lider: hashin

Fredrik sa...

Radion: Filantrop is the new svart. :D

thc is the shit.

Emman: Jag är impad. 8) Jag kontrar med misantrop, för så känner jag mig efter att ha läst om kissies "fillerbjudning"...

8) På tal om filantrop alltså.

Marie sa...

Brieost och salami på en rostad fralla - det är mumma det!! :) Men min kärlek håller med dig...han vill se mindre av den varan. :P

Messmör är också gott :)