onsdag 5 januari 2011

Tjockisar, mår ni dåligt? Alliansen har kommit på hur ni skall kunna må ännu sämre. GRATTIS sverige! Tjockisskatten ftw!


Någon tomte i den borgerliga alliansen har kommit på den enfaldiga idén att man skall beskatta tjocka lite extra.

Ridå.

Mina frågor på den: Först och främst vill jag veta vars gränsen till att vara tjock går. Sen undrar jag om de med medfödda ”fel”, de som inte kan hjälpa att de är tjocka, också skall betala? Kul i så fall. Man har inte bara ett medfött fel som man garanterat mår dåligt över – man skall betala extra för det också. Förnedringen är total. Borgarna myser.

Men det är inte något konstigt. Fet mat, den mat som skapar problemet som den äckliga borgaren försöker lösa på sedvanligt fascistiskt vis, är billig mat. Godis, snabbmat, läsk, det är billigt. Dyrt är däremot grönsaker och andra nyttiga varor… Det är alltså, indirekt, en skatt som kommer att drabba de som redan har det dåligt.

Tadaaaaa. Borgerlighet. Småsinthet. Ondska! Ondska? Jorå, den människan som anser att man skall belägga de som bär det tyngsta lasset med MER tyngd, de är ta mig satan ondskefulla. Jag fick lära mig att man skulle hjälpa sina medmänniskor. Jag måste ha haft en jävla tur med mina föräldrar. Till skillnad från de som anser att man skall sparka på de som ligger.

Jag undrar om man inte kan göra en undersökning: borgare och kvinnomisshandlar, mördare och våldtäktsmän, har de samma fel i hjärnan? Jag är övertygad. Det måste vara total brist av empati. Inget _INGET_ annat kan förklara småsintheten. Inget annat än en tvättäkta hjärnskada.

***

edit: Jag visste att jag hade rätt. Men det är alltid kul att kunna visa på vetenskap då man orerar. Borgarnas hjärnor är sepe. Tack Asplöven! Och grattis till "hästen" i laget. Han ser ut som en häst.

***

Det blå pillret går åt som smör i solen. Uppenbarligen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahah, nu tror jag att någon vid nanm anonym kommer att höra av sig igen ;)

Jag betraktar ditt krig med nöje :)

Fredrik sa...

Jag ser fram emot att svara på spörmål som faktiskt har innehåll. Argument. Men det har aldrig hänt här. Så kriget blir kortvarigt. 8) En förolämpning från mig, en indignerad kommentar om att jag är omogen från någon feg anonym borgare som inte kan se kogen för alla träd.

Ridå. 8)

Fredrik sa...

spörsmål.

skogen.

Dyslexsi ftw!

Woddsmanfred sa...

Håller med dig, däremot vore det gött om dom kunde vända på det så att bra mat blev billigare... Det skriver jag under på! Man skulle tex kunna öka momsen på snabbmaten och använda dom pengarna till att sänka priset på tex frukt...

Knapsu sa...

"Borgare och kvinnomisshandlar, mördare och våldtäktsmän, har de samma fel i hjärnan?"

Japp, det är tydligen vetenskapligt bevisat att borgare använder reptilhjärnan när det handlar om känslor:

http://teckentydaren.blogspot.com/2010/12/nu-ocksa-vetenskapligt-bevisat.html

Fredrik sa...

Skogsfredde: haha Ja. Bra förslag! Men du inser att det låter hemsk kommunistiskt va? :D jämlikhet på priser och mellan människor. Typiskt stalin. ;)

Asplöven: hehe Bra där! 8) Den länken kommer upp. hahaha Det är som vi säger, vi visste att det var ett fel. Nu är det fakta, inte bara en magkänsla. Jag har dock läst liknande saker. Men ju mer källor man har, desto enklare att nagla fast saningen i dårarnas ansikte.

Wonder Warthog sa...

Så när jag tröck steroider som besatt och hade muskelsvullen kropp men röjde jävlar var jag en lågskatteperson? Det är först nu med min ölmarinerade hårdrockarkagge som jag i mitt ensamma filosoferande blivit en belastning för samhället...

Fredrik sa...

Ja. Det var förvisso en grov förenkling. Men ändå helt sann. :D

Simsalablunder sa...

Det är väl snarare så att vi alla använder reptilhjärnan när det kommer till känslor, men att uttalade borgare har svårare att processa känslorna. Ur denna icke-processade information tas det sedan snabba beslut. Konsekvenserna av det är lätt att förstå. Dock inte för en uttalad borgare. De reagerar ju nämligen även på det genom reptilhjärnan och sedan ett snabbt beslut på det.

Det är bl.a. därför som många borgare hoppar från tuva till tuva i diskussioner, där de kan leverera fullständigt motstridiga argument utan att de själva tycks begripa det.
För varje mothugg de får går ju genom reptilhjärnan till snabbt beslut, något som leder till att varje tanke blir en isolerad händelse.

Fredrik sa...

hah! Där satt du fingret på spiken. :D Klockrent! Så är det.

Det där med argumentationen är ju nåt som stör mig så jag dör nästan. Och EXAKT så går det till. Jag blir fan arg.

Anonym sa...

Träffsäkert Simsalablunder :)

Simsalablunder sa...

"Jag blir fan arg."

Lugn, bara lugn. Tänk dig en skatt på tunnisar så blir det bättre.
En sådan skatt slår hårt och rättvist mot Reinfeldt, Hökmark et al. samt att axelvadden får sitt återtåg.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Det visar sig att högern har tycke för att beskatta andra.