torsdag 20 januari 2011

(heavy metal) tune of the day, idag från Norge: Higland Glory. Har ni hört dem?

Jag hade aldrig hört det här bandet om det inte vore för Björklöven.

Hur det hör ihop ska ni skita i. Men, det började så här, för länge länge sen: jag lyssnade på Björklöven hoskeyradio, som de sände då lages spelade i Allsvenskan. Alla som gillar sport vet att jinxning är belagt med dödsstraff. Bjöklöven var bra på den tiden då radion spelade hårdrock, så alltså krävde lyssnarna mer hårdrock i radion. Klockrent! Det funkade förvisso inte, men jag fick lyssna på bra musik mellan alla baklängesmål.

En av grupperna jag fick höra var Higland Glory. Charmigt. Ganska mesigt, men ändå bra. Givetvis. Man skall inte ta heavy metal på blodigt allvar - jag menar: vem kan ta någon som sjunger om bröder, svärd och oskulder på allvar? Snubben måste ju ha mentala problem. Lsd? Vad vet jag.

Musiken är oäverträffad.

Ni som inte håller med, självmord är en lösning. På mitt problem. Ni är mitt problem. Ta erat liv. Kom igen!

Edit: rättade ett stavfel.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"självmord är en läsning", vad är det? Eller menar du möjligen "lösning"?? I så fall var det jävligt plumpt, grabben. Har en polare som tog livet av sig i höstas och det var inget att skämta om. Det där var inte så kul att läsa, kan inte DU ta livet av dig? Kom igen!

Fredrik sa...

Du tappar lite trovärdighet då du först fördömmer mig för att jag är plump- villet jag är- och sen säger samma sak själv. Ta dig inte på så stort allvar så blir det bra.
Självmord är komplicerat, men jag skämtar om exakt vad jag vill. Det här är min lekstuga.
Sucidal-anal

Anonym sa...

Om man inte får skämta om jobbiga saker, vad finns då kvar att skämta om?

jöjj sa...

dom har en lövenhalsduk på loppiset för 2 kr. :D

jag funderade på att köpa en men gillar inte hockey och tänkte att du har redan en. eller det är väl en mössa?

jag ska köpa den till dig om den finns kvar på måndag!

:D

nu ska jag lyssna på glory.

jöjj sa...

haha början: kamelot. great irländskt (eller lika väl norsk) bergmusik.

:D

det låter som om det skulle kunna vara du på sång!

Fredrik sa...

Radio Charlotte: Exakt vad jag menar. 8)

Radio jöjj: Exakt vad du menar! :D

Jag håller med. Utom att jag sjunger. Men videon är fan hysteriskt kass. Jag älskar det!