måndag 17 januari 2011

Hur man skapar en terrorist - och sen skyller allt på denne. Alliansidioti - borgerlig logik = vansinne.

Ok, det här är antisemitiskt, enligt Israels ambasadör och en massa folkpartister... Men om det vore en bild på Mohammed vore det yttrandefrihet, enligt samma personer...


Jag har imponerats av den nivå av hjärndödhet som människor utan att skämmas visar upp. Den där killen som tog bomben och dog föranledde en kommentar från mig på en blogg. Det var typ: ja, jag förstår att killen var ledsen, men jag gillar inte sättet han gör det på. Verkligen inte. Men, som sagt, jag kan förstå helvetet, frustrationen och hatet. Och med tanke på att vi i det här landet har en regering som stödjer detta kolonialistiska helvete som pågår i mellanöstern, då har vi också lagt grunden för ett ökat hat och hot i vårat land. Glöm inte att jag sa att jag inte gillar det en självmordsbombare gör, bara att jag FÖRSTÅR att denne någon gör det. Stor skillnad.

Det är inte svårt att förstå om man har en hjärna, och det är busenkelt att förstå om man har barn. Tänk dig att din familj, dina barn eller din käresta/käraste mördats. Tänk dig att det land du kommer ifrån har bombats till stenåldern av en krigsapparat med argument som: de (i Afghanistan tillexempel) är terrorister allihopa.

Jag ser inga svagheter i det resonemanget.

Jag tar avstånd från våld, men det innebär givetvis att jag tar avstånd från allt våld, inte bara det våld som ”terroristen” använder, utan även det våld som skapar terroristen.

Det finns Israeler (och inåthelvetet korkade borgare) som anser att jag är antisemit om jag kritiserar deras massmord. De säger att jag stödjer terrorism om jag uttalar mig förstående till de som vägrar se sig själv och de sina mördas på orättfärdiga grunder, men att de själva har en egenskapad legitimitet för massmord är det ingen som diskuterar. Det är ta mig fan ren ondska. Och det är ett bevis på obotlig dumhet, även.

Om någon, säg Reinfeldt, sparkade på mig en gång varje dag, så skulle jag förmodligen sparka tillbaka efter ett tag. Ger det då Reinfeldt rätt att kalla mig terrorist? Det var ju hans handlingar som fick mig att börja hata honom. Det är ganska förenklad logik, men jag tror att en människa med mer än 1 i IQ förstår vad jag menar.

Svaret jag fick på min kommentar var: så om någon du kände dog, skulle du då säga att det finns en förklaring till det? Att de får skylla sig själva? Att du accepterade det? Typ. Det gäller att tillskriva mig åsikter jag inte har om man skall kunna döda logiken i mitt resonemang.

Jag försöker att inte bevärdiga sådan vidrig idioti med svar, men ju argare jag blir, desto svårare får jag att låta bli. Om nu någon kommer och säger att SD är bra, eller att alliansens politik är mänsklig, då är ni så satans snedknullade att jag hoppas att ni självantänder. Nu.

För det är skillnad på att förstå sig på ett händelseförlopp och att älska det.

9 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Exakt!

Fredrik sa...

8)

Anonym sa...

sa han som är bästis med ohly. ohly = kommunist. kommunist = massmord. Dumjävel.

Fredrik sa...

Det är lite det här som är problemet med snedknullade hjärnor. För alla som vet vad kommunist ÄR vet också att man inte kan jämföra Stalin med Ohly. Men det kräver som sagt mer än 1 i IQ och det har inte herr(????) anonym. Den anonyma gör exakt det jag skrev om, för då argument inte passar, då måste man hitta på. Tillskriva oss/mig åsikter jag inte har.

Så kära idiot, låt oss höra på en dumjävuls försvarstal. Knyt ihop din inavlade säck. Och hey, försök stå för det du säger.

Dumjävel? Nej. Det ordet räcker inte för dig.

Men jag inser att du är ett ofrivilligt offer för inavel. Inte kul då morfar och pappa är samma snubbe va? Kan du inte argumentera kan du dra åt helvetet.

Anonym sa...

Antingen är du så intvinnad i kommunistiskt röda fanor eller så är dina glasögon helt igensmetade av Ohly-sperma att du inte kan läsa vad jag skriver. Skrev jag nånstans att Ohly är Stalin? Jag skrev att Ohly är kommunist. Det är han väl, eller? Att sen just kommunisterna mördat fler människor än de flesta är en annan sak. Snacka om att "Tillskriva oss/mig åsikter jag inte har."

Anonym sa...

Och sen att du tror att "Det finns Israeler (och inåthelvetet korkade borgare) som anser att jag är antisemit om jag kritiserar deras massmord..." är nog att tillskriva sig själv en aniiing för mycket betydelse, grabben. Oj, vad du känner många israler och borgare (vad nu det är).

Ang. "Och med tanke på att vi i det här landet har en regering som stödjer detta kolonialistiska helvete som pågår i mellanöstern"

Är jag helt övertygad att sveriges utrikespolitik legat fast sedan erlanders dagar och inte ändrats bara för att "borgarna" (vilka nu det är som sagt) kommit till makten efter decennier av S-märkt bidragspolitik.

Bidragspolitik = låt nån annan jobba så kan jag sitta på mitt feta arsle hemma och lata mig.

Simsalablunder sa...

"Skrev jag nånstans..."

Det Anonym först skrev var tomt trolltugg. Till det adderade Anonym ett patetiskt försök till hårklyveri. Anonym försökte även ge sitt trollande en gnutta substans genom floskler om bl.a. bidragspolitik.

Mer än så klarade inte den Anonym av. Men det var förstås fullt i klass med Anonyms meningsfränder.

Fredrik sa...

Jag förstår att metaforen Stalin/massmord var långsökt för en hjärna utan utrymme för mer än vakum att processa...

Som simsalablunder skrev är dina patetiska försök att föra ett resonemang skrattretande och helt tomt. Den liknelsen, att Stalin är lika med massmord var förmodligen allt för uppenbar. Jag borde ha tänkt på att du inte tänker. Dumt. Jag kommer förmodligen att överskatta dig igen, eftersom att jag har så svårt att förstå hur dum du egentligen är.

Skulle svensk utrikespolitik ha varit oförändrad sedan Erlanders dagar? Hur jävla mentalt inkompetent är du? Vi är först och främst med i ett krig nu. Det var lite mer än 200 år sen sist. Men det är klart, vi låtsas som att det har med bidrag att göra.

Det är märkligt att alla dessa uppenbara försök till att försvara svenskens (och alla andra arbetare) rätt på arbesplattsen är att stödja bidragspolitik, eftersom att de ignoranta tillåts kalla en försäkring för bidrag. Jag antar att det är a-kassan som åsyftas. men det är klart, jag skulle ju inte anta att anonym kunde tänka. Det har ju anonym visat att anonym inte kan. Det kan ju vara socbidraget. Men, hey, en 1/4 av sd går på bidrag. Jag vet inte hur det skall förklaras. Utöver det uppenbara: bittra människor vill skuldbelägga någon annan.

Nej.du.

Med så inåthelvetet obegåvade tankar är det ett under att du klarar av att andas utan hjälp.

Tankesmedjan Det sovande folket och Den konspiratoriske lille mannnen sa...

Anser man att svensk utrikespolitik ligger fast sedan Erlanders dagar så kan det bara betyda en sak- man är helt enkelt född igår!