lördag 22 januari 2011

(heavy metal) tune of the day: Tyskland igen! Damn right you are!

Tyskland har mången fantastiska band. ett av dem är helt klart Stormwitch, som släpte sina bästa skivor just innan och sen i slutet av 80-talet. Den första fyra skivorna är klockrena allihopa. Jag gillar egentligen Ravenlord mer än denna låt, och sword of Saigon, eller vad en nu hette, är tuffare. Testraden six, six six, spit on every crucifix är episk.

Hammerfall livade upp gruppens karriär hyfsat mycket då de spelade in Ravenlord och sen lät gitarristen i bandet skriva At the end of the rainbow åt dem.

Hammerfall har gjort jävligt mycket bra för hårdrocken. De är inte mitt favoritband, men folk som klagar på dem åker är bara avundsjuka. Tyskalnd är tuffa!

4 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

All bra Powermetal kommer från tyskland, hammerfall kommer inte från tyskland...

Fredrik sa...

Hammerfall är inte power metal. De är heavy metal. Etiketten pwer metal kan vara den mest missvisande någonsin. Skulle jag få kalla en genre för power metal skulle det vara det som Pantera spelar. Pantera får jag för mig att du avgudar? 8)

Men seriöst, man dissar inte Hamerfall. De är inte så dåliga som folk påstår, och de är bra mycket bättre än deras rykte säger. Med det sagt ska jag inte påstå att det är ett favoritband, jag vill bara inte falla in i den trendiga (i stockholm kommer den trenden aldrig att försvinna) hata-hammerfall-om-du-är-tuff. Prova släng ut ett: hammerfall är tuffare än Entombed. Stämningen kan rasa ner till andra sidan. :D

Det bästa mn kan säga, det är att Cold Lake är Celtic frosts bästa skiva. Då kan det bli slagsmål.

Har jag sagt att jag gillar att retas? :D Och då bara med de som är större och fler. Överlevnad is for suckers. haha

jag är bakis. Jag svammlar. hehe

Woddsmanfred sa...

Ha ha, såjävla dålig på att hantera genrar... Ja ja, lyssnar jag på heavy metal så kommer det från tyskland och antagligen även från 80-talet med några få undantag... Problemet med Hammerfall är att dom inte tillför genren något

Fredrik sa...

Tycker vi ja. 8)

Jag tycker mest synd om dem. Därför försvarar jag dem. De har inte gjort något ont, och om folk ogillar att de säljer skivor, då är det något annat som är fel. Så här står jag och försvarar ett band jag inte har lyssnat på sen 98-. höhöhö