fredag 14 januari 2011

Rena rama...

Människan är en fantastisk varelse. Se bara vad vi har skapat med en fri marknad. En cykelsamling!



Min sambo har skrivit på en artikel om pyskvården. Hon, om någon, känner till den, och hon kan berätta om den på ett sätt som fångar.

Men jag ser redan kritiken från (högern) de som inte håller med (jag sa ju det, högern - den vidriga sidan av politiken, den sidan som anser att man skall sko sig på andras lidande). Allt är sossarnas fel- även månlandningen, om den vore dålig. Ty så resonerar alliansen.

Betyg i förorter med lågt antal svenskfödda ungdomar och många så kallade första eller andra generationens svenskar, rasar. Givetvis rasar även skolminister Björklund och hans hjärntvättade lakejer - mot S. Ingen självkritik här inte. Att deras, högerns, politik har stulit resurser från de som inget hade och överöst de som redan hade för mycket är inte relevant - inte i alliansvärlden.

Det gör mig jävligt deprimerad.

Vilket känns sådär, med tanke på psykvården...

8 kommentarer:

jöjj sa...

det känns bara väldigt jobbigt att ta in verkligheten, som du alltid uttrycker så fantastiskt.

för det ÄR verkligen så det är.

utan cencur.

ändå bra! (färre och färre fattar. snart är vi den minsta av de minstaste minoriterna)

ändå drygt.

men what the hell.

probes up their asses, forever!

:D

// BLATTE

jäjj sa...

visst är man en brat om man går på socialbidrag?

och när kortet är minus på kontot, använder 500-lappen jag fick av mormor, kontant (när jag vet att hon åt 18 makaroner mindre) i ett år för att ge mig dom?

eller nått.

ja åååååååååÅåÅÅh!

vad bra vi skulle kunna hare om alla delade mer lika!

:D

skulle förlänga många jag vet's liv!

jöjj sa...

Andreas Nilsson: Tacka "Degen" från mig. Jag kan inte tänka mig något bättre uttalande om mig från honom.

/från UFO/

jöjj sa...

blir en helt härlig diskussion och den går gott ut!

nostalgi egentligen, bara.

Fredrik sa...

Du, jag gillar inte Ufo. Han hade något emot mig, var inte karl nog att stå framför mig och ta upp det. Sen snackade han skit bakom min rygg. Ska jag någonsin ha något med han att göra kräver jag en ursäkt. Å andra sidan: vad har han med det här att göra???? Har jag sagt något??? Är det någon som snokat på abbe-bloggen? Snyggt. Jag hade just tänkt att ringa Morgan och prata lite. Det känns ju spontant som att allt som Ufo tykte kom från den snubben. Det tog ju några år för mig att ta mig ur besvikelsen ur det omogna beteendet. :D

Verkligheten, fuck off.

8)

Anonym sa...

Jag vet inte vad den här diskussionen handlar om, men jag kan tillägga att feghet är en egenskap hos mänskligheten som är inte är attraktiv! Slipper man fega människor i sin umgängeskrets kan man anse sig lyckligt lottad!

Det skulle vara så jävla uppfriskande ifall fegisarna vågade ta en diskussion nångång, och säga vad de tycker, men det vågar de inte. Varför? Jo, för att de är som små, små, små smutsiga och rädda barn inombords.

Fegisar...DÖÖ

Fredrik sa...

Radio C: Det handlar om Auberon.

Utöver det vet jag inte så mycket. 8) Jag är, som synes, mest bara irriterad.

Anonym sa...

Jag tror jag blev lite irriterad själv. Det har dock inte med Auberon att göra :)

Men, alltid har man väl nåt att irritera sig på.

Fegisar, döö btw.