fredag 28 januari 2011

(heavy metal) tune of the day TYSKLAND Gravestone

Tyskland, man måste älska det. Jag kan dock inte förklara hur det kom sig att tjejer gillade det de såg...



Alla, ALLA heavy metalband med stolthet kan visa upp en låt som innehåller ordet Eagle i låten. Så är det bara. Det behöver givetvis inte vara deras bästa låt, men ofta är det en bra låt i alla fall.

Tyskland har hur många örnlåtar som helst.

Jag tänkte börja med en låt som bara jag och andra över 35-år, som älskar heavy metal, har hört.



Gravestone kommer inte att bli ihågkomna som världens bäste band, det vore galet. Men de skrev bra heavy metal - det här är från första skivan, har jag för mig. Det är bra. Det är tyskt. Jag trodde att jag spelade låten på fel varvtal då jag lyssnade på vinylen. Bara en sådan sak.

Tyskland, lite bättre än allt annat! Örnar, lite mer metal än de andra fåglarna. Fly mighty redchin! Eller?

En bättre låt, samma band.

7 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Ja, Vafan. Tyskland regerar!
Trevlig på dig, Lövensupportern! :-)

joy sa...

jag gillar örnnästet-filmen. jag tyckte verkligen det var väldigt, väldigt läskigt när jag såg den på tv2 en gång i tiden.

:)

kjöajj sa...

speciellt när dom är där uppe och klättrar på borgen. kingkong är åxå bra därför, när dom är och klättrar där uppe där det är livsfarligt att klättra.

sånt är king.

:D

Fredrik sa...

Då jag läser era kommentarer undrar jag seriöst om jag har skrivit ord jag själv inte ser. 8)

Tyskland, japp!

Örnnästet... Say what?

Alla filmer var läskig då man var liten. Så det så. :D Jag var rädd för döskallegänget. Bara en sådan sak. 8)

Anonym sa...

Jag har aldrig förstått det där med örnar. Det är inte speciellt coolt. Det är ju många som tattuerar in örnar. Why? Det kanske ska symbolisera något mäktigt. Min skeptiska hållning till örnar kan dock bottna i att jag själv heter Falk, haha. Jag har aldrig stött på någon cool skildring av en falk...det ska va nån ölreklam då isåfall..

Fredrik sa...

Falk blir Hawk va? Jag har en heavy metallåt åt dig. 8)

Jag ska bara resa mig från stolen... ok. Skitskivan hade inga texter. Jag vet inte vad låten heter ännu. Men det kan vara... R.M.U eller Killing fields? Jag måste lyssna, men nu är det lite väl sent. Klart tjejen ska ha en heavy metallåt! 8)

Annars är det bara att hålla med angående örnarna. Jag menar, vadå örn? Men vi valde inte djur till musikstilen. Vi fick djuret serverat.

Alltså. Eagle. 8)dont hate the player, hate the örn.

Anonym sa...

Vadå Falk blir Hawk? Jag fattar inte. Falk blir falk...

hmm, antagligen är jag trög som fan.