torsdag 13 januari 2011

Knullruffs och Foppa

Dagens bild i aftonbladet! Foppa ftw! Men... har ser inte så smidig ut



Jag försöker i alla fall ta reda på vad som händer i världen. Det är fan inte lätt – mitt intresse av vem Blondinhoran med sveriges näst största horblogg vill knulla med är inte på topp. Jag skiter i vem som lagar mat på tv och jag är inte det minsta intresserad av om det skall till nya barn i såpan som rör den där Spice girlsfjollan, eller hans tjej som faktiskt var med i bandet.

Men det är dessa nyheter som kablas ut.

Vem vinner på att förlusta sig i idioti? När slutade folk ställa frågor?

Jag gillar inte att vakna upp med ofrivilligt knullruffs.

Den kritik jag får då jag diskuterar är alltid den mot mitt språk, och ibland för att jag inte tror på FOX-news, eller Bonnierkartellens lögner. Jag menar, 11 september 2001 var ett märkligt datum, och även om jag inte tror på konspirationerna runt det, så är det helt klart något som inte stämmer. Det är dock en parantes, men dock så viktig, för den används för att få mina andra åsikter – alla andra åsikter – att jämställas med Eric von Dänikens teser om människans mystiska platts i kosmos.

Jag ifrågasätter hur de som sväljer fakta från någon som har ett ekonomiskt intresse av att du skall vara ignorant är en källa för information som man skulle kunna lita på. Seriöst. Hur dum får man bli? Är jorden platt också? Kyrkan sa det en gång i tiden. Var man emot dem var man… ibland dödsdömd. Idag mördas människor för att de är på fel platts vid fel tillfälle – och för att de har fel åsikter. Grattis människan, all denna kunskap och ändå inget framsteg. Vi blev faktiskt dummare. Det är lite som den här märkliga debatten runt miljön och människans inverkan på den – vi gör dåliga saker, det vet vi, men vi jobbar hårdast med att motarbeta varandra… Nej, jag är inte övertygad av någon om gate – gate – gate – gate–skandalerna (eller vad de nu döps till – det är alltid ett gate med.) Och jag är inte det minsta övertygad av de argument som läggs fram. Skulle en vetenskapsman, självlärd eller utbildad, bli sämre för att den hade en viss politisk bakgrund så är det den bakgrunden som säger: mer makt åt kapitalet vi bör oroa oss för. DET kräver inte ens iq för att komma på.

Så vad händer i världen? Irak skall tydligen ha en högre ekonomisk tillväxt än Kina. Svårt, de ligger väl på minus. Alla procentuella uppgångar ser stora ut om man går från 1 till 5 istället för 100 till 110. Det kan även vara därför borgare ofta pekar på procentuella ökningar av löner: om du får en lönehöjning på 3 procent och tjänar 20000 i månaden är det inte ens nästan lika mycket som om du får samma ökning och tjänar 20000000 i månaden. Men det fattar ni va?

Foppa har tjyvåkt skidor. Det var typ det minst ointressanta jag läste idag. Grattis sverige. Ni är våldtagna, och ni vet inte ens om det.

6 kommentarer:

Wonder Warthog sa...

Control the media, control the mind!

Men att Foppa klämmer lagg är inget mindre än en sensation! 8)

Thetania sa...

Så jävla sant Fredrik!!

Fredrik sa...

Vårtan: jag blir alltid glad då du kommer med klockrena analyser. Det blir så tydligt! Jag är mest bara förvirrad. 8)

Thetania: jag tackar och bockar för vad jag tolkar som en komplimang. Den behövdes just nu. Tack! 8)

jöjj sa...

jag har alltid haft svårt för alla förkortningar.

t.ex:

ftw

ftf (ööö)

lol

och alla de där.

men jag tolkar ftw - for the world!

:)

jäjjööeeeaa sa...

wtf - cartman?

jag blir mest glad när nån typ, bah (type, slascsch, colon(gne))

hahahAHahHAhAhahAHahHAhAhAhah ah

FOR THE WORLD!!

(det där var vad ett barn skrev. ett barnskrev (på mias, med mos på, istället för chips)).

haaeej

Fredrik sa...

Fuck the world. For the win. Tolka det som du vill. Jag har inga regler att tvinga på folk. Inte just nu, inte om just detta. :D