måndag 24 januari 2011

(heavy metal) tune of the day. Tillbaka i Tyskland. Äntligen!

Heavens Gate fick jag på kassetband någon gång under 1990. På baksidan var det Stormwitch, men det var Livin in hysteria jag föll för. Stomwtich är bra, Heavens Gates Livin in hysteria är en av de där skivorna som jag bara älskar. Oreserverat. Sången är makalös, gitarristerna och kompet glänser, men det är givetvis låtarna som gör det. Utan låtar spelar det ingen roll hur bra man än låter.

Och här låter det bäst.



Tyskland. Man måste älska det!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lyssnar på reagge idag. Märkligt. Jag undrar om det har något att göra med att jag har köpt en grön stickad mössa? Jag har nog aldrig lyssnat på reagge tidigare. Men jag har å andra sidan aldrig ägt en grön stickad mössa.

Stängde dock av Bob Marley ett slag o lyssnade på ditt klipp här, men det blev en fruktansvärd krock mot reagge tonerna som fortfarande eggade några ljudvågor där inne i innerörat. Fruktansvärd.

Nu är det helt kaos. Nu måste jag ha tystnad. Jag tar lunch helt enkelt :) Jag går ut och köper lunch.

Fredrik sa...

Lunch. 8)

Reagge kan vara bra. I rätt sinnesstämning. Knarkmusik. hehe

Heavens Gate är dock aldrig fel. Så det så. 8)

Anonym sa...

Mmm, jag tror jag kan stå emot knarkandet hahaha

Fredrik sa...

Nej.

Jag åt just fet mat, jg läste att det var som knark. Jag kan inte motstå fet mat, ergo = du knarkar.

;D

Anonym sa...

Nej, just på den punkten har du väldigt fel. Jag gick ut och köpte mig en sallad. Inget knark, inget fett :)
Imorgon tar jag det to the next level och startar en antisocker kampanj i mitt hushåll. Fy fan, vad jag kommer att bli deprimerad. Och arg.

Fredrik sa...

Ja, va fan, jag blev deprimerad och arg.

8)

Socker är bra efter maten. Då smälter magen maten bättre. En efterätt är alltså inte helt fel.

Man ska inte förbjuda socker. Då kan man dö. 8)

Fett är dessutom gott. :D

Anonym sa...

Jo, fett är riktigt gott. Sky, smör, grädde, fett.......mums. socker tror jag att man kan undvara dock...

Fredrik sa...

Hör du inte vad jag säger kvinna? Ställ dig vid spisen och föd barn, eller nåt, socker är bra! ;)

förlåt. 8)

Anonym sa...

Yrar du i sockerabstinens?

Själv har jag inte ätit socker idag. Och jag är fortfarande sansad och stabil.

Jag tror att jag kommer att klara det här hur bra som helst. Grattis till mig.