fredag 7 januari 2011

Årsbästa 2010. Jag fattar inget!

Bättre sent än aldrig. Så här gör vi i min familj. Fuckers!



Årslistor

Ett ofog, jag vet.

Men va fan. Det var lite kul att fundera igenom vad jag lyssnat på i år. Förvisso skulle Dark Tranquillity ligga på andra eller första platts (jag hade inte bestämt mig), men då jag skrev listan tappade jag bort den från hjärnan.

grattis fredrik.

Werock gjorde en sammanslagning, och jag kan ju säga att den listan, den sög fan värre än det värsta jävla suget jag varit med om. Ingen diss åt mina medskribenter, men jag har verkligen helt missat Watains storhet - och Ghost. Eller alla andra band på listan utom Aeon.

Ett ofog. Hur som haver, ingen blev skadad då vi skrev listan. Och kanske hade någon roligt åt det.

6 kommentarer:

joynathan sa...

haha jag har roligt åt miranda. hon har tjocka kinder!

:D

jöjj sa...

undrar vad det kan var däri? säkert en massa fet shushilax!

ris är för amatörer!

:D

Kim sa...

Haha, ja vi hade ju 79 olika album tillsammans på våra olika listor, så det är klart att nästan ingen är glad över den "samlade" listan :) Men det är en kul grej tycker jag.

Och det är tur att smaken är som baken... Åtminstone jag fick en del bra tips bland de 79, på grejer jag helt hade missat under året!

Fredrik sa...

Kim: Ja. Jag hade svårt att fylla ut listan, det där var i princip alla skivor jag hört i år, utöver Dark Tranquillity. Anledningen har så jävla mycket att göra med att jag först och främst har haft ett helvete på jobbet. Samt att jag har upptäckt Ophet i år, samt en massa andra grupper som jag missat. Jag har helt enkelt haft fullt upp med gammal musik. 8)

Watain och Ghost har jag dock hört. *skakar på huvudet ogillande* Ni har mycket sämre smak än mig. ;)

Jöjj: Lax, men det mesta är nog jåghurt. Hon fick dock ingen stövel.

hahahaha

Fredrik sa...

inte i år... 8) Ifjol. Givetvis. höhö

Anonym sa...

Emman sa så här: Listan är en myt