tisdag 25 januari 2011

Den sista intervjuen med Cliff Burton någonsin, aldrig tidigare publicerad!

Mr Clifford Lee Burton



Efter Metallicas sista spelning innan olyckan var framme, träffade en polare Cliff. Han hann med att prata lite med honom, och jag pumpade i min tur polaren på innehållet.

"Varför spelar ni inte in några videos?"
-Why should we?

Cliff drack folköl vid tillfället, och gnällde över den svaga alkoholhalten. Den ofrivillige journalisten försåg honom med ett par trepinnarsöl, så han fick i alla fall ett par goda innan slutet. Alltid något!


Gravstenen. dööh

Sen skulle de dra vidare, och resten är historia.

Metallica dog med honom, om man frågar mig, då jag är full. De blev aldrig lika bra som på de tre första plattorna, de har inte blivit det ännu i alla fall. Vi får väl se om något mästerverk ligger och pyr där någonstans.



Minnesmärket


Cliff var den som älskade HP Lovecraft, bara en sådan sak.

2 kommentarer:

jojjie sa...

vacker ung man!

Fredrik sa...

Vacker och tuff! Jag skulle ju lätt böga med honom. 8)