onsdag 19 januari 2011

Rasistjävel!

För er som såg det här slagsmålet på tv kan jag bara säga en sak: aj aj aj



Om det är ngot jag hatar så är det människor som gömmer sig bakom massorna då de sprider hat. Jag hatar hatet lika hårt, eftersom att det är så nedbrytande.

Då blir jag glad då jag ser att det finns folk som har handgripliga lösningar som INTE innebär knytnävar i ansiktet.

Forne Björklövenbacken Daniel Rahimi spelar numera i HV71, men är utlånad till... Troja/Ljungby, har jag för mig. I en match mot Bofors, ett av mina hatlag i allsvenskan - både publik och lag, det är grishockeynästet nr 1 i landet på den nivån! - i den matchen tvingas Iranskbördige Rahimi lyssna på en motspelare som kallar honom för turkjävel upprepade gånger.

Lösning? Rahimi kräver att få träffa killen i ett MÖTE - inte i ett slagsmål - efter matchen så att han skall få förklara sig.

Vuxenpoäng! Klicka på gilla.

Källa.

För er som vill se slagsmålet jag hintar om...




Jag gillar det. Det tillhör leken.

Och varken bilden eller filmen har med nyheten att göra. btw. ftw. lol. sug kuk.

Inga kommentarer: